1. Sa se declare functia void GuessNumber() in fsierul functii.h
2. In fsierul functii.cpp sa se defneasca functia void GuessNumber() care:
– genereaea un numar aleator in intervalul [1, 100]
– initialieeaea numarul de incercari cu 8 si valoarea cu 0
– scrie pe ecran mesajul: GuessNumber
– intr-o bucla
– scrie pe ecran mesajul de introducere a unei valori in intervalul [1, 100]
sau 0 pentru oprire
– citeste de la tastatura valoarea introdusa de utilieator
– daca valoarea este 0
– scrie pe ecran mesajul: Jocul a fost oprit
– se opreste
– daca valoarea este egala cu numarul generat aleator
– scrie pe ecran mesajul: Ati castigat!!
– se decrementeaea numarul de incercari
– daca numarul de incercari este egal cu 0
– scrie pe ecran mesajul: Ati pierdut. Valoarea era ... (se scrie
valoarea)
– daca valoarea este mai mare decat numarul generat
– scrie pe ecran mesajul: ... (valoarea) este mai mare decat selectia
– altfel
– scrie pe ecran mesajul: ... (valoarea) este mai mica decat selectia
– se scrie pe ecran numarul de incercari ramase
3. In fsierul main.cpp se apeleaza functia GuessNumber()
Răspunsuri la întrebare
functii.h:
void GuessNumber();
functii.cpp:
#include "functii.h"
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
#define MESAJ_INTRODUCERE "Introduceti o valoare din intervalul [1, 100] sau 0:"
#define MESAJ_INCERCARI_RAMASE "Mai aveti"
void GuessNumber(){
srand(time(NULL));
int randnum = rand() % 100 + 1;
int incercari = 8;
int valoare = 0;
cout << "GuessNumber\n";
while(1){
cout << MESAJ_INTRODUCERE;
cin >> valoare;
if(valoare == 0){
cout << "Jocul a fost oprit\n";
return;
}
if(valoare == randnum)
{
cout << "Ati castigat!!\n";
return;
}
incercari--;
if(incercari == 0){
cout << "Ati pierdut. Valoarea era " << randnum << '\n';
return;
}
if(valoare > randnum)
cout << valoare << " este mai mare decat selectia\n";
else
cout << valoare << " este mai mica decat selectia\n";
cout << MESAJ_INCERCARI_RAMASE << ' ' << incercari << " incercari\n";
}
}
main.cpp:
#include "functii.h"
int main(){
GuessNumber();
}