Limba română, întrebare adresată de arapanadrian, 9 ani în urmă

Alcatuieste un text narativ in care sa incadrezi cit mai multe verbe din lista urmatoare: a se bosumfla,a se eschiva a se mindri,a se caciuli ,a se grabi,a se concetra,a se odihni,a se duce,a se intoarce,a se uita,a se misca,a se rostogoli,a se trezi,a se domoli.

arapanadrian: sa fie textul asa de frumos cit de frumoasa esti tu!!!
Utilizator anonim: ms
arapanadrian: cpl
Utilizator anonim: de cate randuri
arapanadrian: cum vrei tu, dar sa nu fie tare scurt
Utilizator anonim: ok
arapanadrian: :)

Răspuns de adresaana

Mândria lui Ionuț

De cum a venit vacanța, eu și prietenii mei am hotărât să facem o drumeție cu bicicletele în afara orașului, pe un drum de țară care urca pe dealurile dimprejur.

Ne-am uitat la prognoza meteo și când am văzut vreme frumoasă am început pregătirile. Ne-am dus cu toții bicicletele la verificat la un atelier din cartier, cu excepția lui Ionuț, care s-a eschivat spunând că bicicleta lui e nouă și nu are nevoie de verificare.

În ziua excursiei ne-am trezit devreme, nerăbdători și optimiști. La punctul de întâlnire, Ionuț a ajuns primul și apoi s-a mândrit cu bicicleta lui în fața oricărui nou-venit, dar mai mult în fața lui Alex, care avea o bicicletă veche. Un pic s-a bosumflat când a văzut că Alex e serios și nu-i dă mare atenție.

Am plecat la drum și s-a dovedit că urcușul este ușor. Ne mișcam totuși destul de încet, pentru că mereu ne opream să admirăm peisajul sau plantele sau vreo insectă. Am făcut multe fotografii și spre rușinea mea a trebuit să mă căciulesc tocmai la Ionuț, care avea o baterie de rezervă și m-a lăsat să-mi încarc puțin telefonul. Ne-am odihnit la umbra unor stejari de pe culmea unui deal și apoi am hotărât să ne întoarcem în oraș.

Pe drumul de coborâre, Ionuț se lăuda mereu ce bicicletă bună are. Se grăbea mereu la vale, frâna brusc, se răsucea, sărea. Alex îi tot spunea să se domolească, dar fără rezultat. La un moment dat, Ionuț și-a pierdut echilibrul și s-a rostogolit câțiva metri pe pietriș, zgâriindu-se destul de rău pe mâini și pe picioare. Eram în impas, deoarece Ionuț nu mai putea pedala, și nu știam cum să-l ducem acasă.

Până la urmă Alex s-a oferit să-l ducă pe bicicleta lui, care avea un portbagaj măricel și solid, de care Ionuț râdea tot timpul. Alex a mers foarte atent și s-a concentrat la maxim tot drumul. Bicicleta lui Ionuț am preluat-o eu, și am venit cu ambele biciclete de ghidon.

Alex l-a dus pe Ionuț până acasă, iar eu am ajuns peste vreo 2 ore cu bicicleta. Ionuț a fost foarte recunoscător și de atunci nu se mai mândrește nici cu bicicleta, nici cu trucurile, și nici nu mai râde de bicicleta lui Alex.

După ce i se vindecă zgârieturile e hotărât să mai mergem în drumeții!

De reținut:

Un text narativ este o relatare scrisă a unei serii de evenimente, încadrate în timp și spațiu și prezentate cronologic, la care participă unul sau mai multe personaje.

Mai multe explicații despre textul narativ poți citi aici:

Recomandare:

Folosește textul de mai sus doar ca sursă de inspirație. Nici Brainly, nici profesorii nu apreciază plagiatul sau temele copiate de pe internet.

Încearcă să personalizezi textul, adaptându-l stilului tău:

- folosește sinonime, formulează ideile în mod diferit, modifica topica frazei

- schimbă personajele, plasează acțiunea în alt timp sau spațiu: la mare, la munte, drumeție pe jos, excursie cu schiurile, în tabără, la bunici etc.

- poți scurta sau lungi textul, poți introduce replici de dialog sau chiar scurte descrieri