Alcatuiti un comentariu in care sa surprindeti portretul gingasei mirese din poemul Calin (File din poveste) de M. Eminescu(fragmentul studiat partea a
VIII a) respectand urmatoarele etape:
Introducere : cateva date despre autor si opera sa potica (poezia de inspiratie folclorica);
Cuprins : -tema poemului
-fragmentul din care face parte secventa comentata si locul pe care il ocupa in succesiunea evenimentelor
-modul de expunere folosit
-susprinderea elementelor de portret fizic (citate; procedee artistice sugestive)
-indentificarea trairii interioare (procedee artistice sugestive;cuvinte cu valoare de simbol ;citate)
-imagini artistice prin care se realizeaza descriera (vizuale;auditive;de miscare)
-impletirea realului cu fantasticului
-comuniunea cu natura
-sentimentele autorului
Incheierea : portretul sucereaza puritatea sufleteasca
Va rog !!!!!
Este important !!!!!!
chrisisor:
faci ce vrei , eu am dat mult mai multe detalii si dupa cum observi am folosit un limbaj mai relevat cu cuvinte care iti pot aduce un plus fata de alti colegi
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
121
Caracterizarea de tip portret reprezinta totalitatea mijloacelor directe si indirecte prin care se realizeaza portretul fizic si moral al unui personaj.
Mireasa este un personaj principal , individual , feminin si pozitiv in a carei personalitate se imbina trasaturile pozitive cu cele negative . Portretul fetei de imparat este evidentiat cu ajutorul culorilor stralucitoare , cu parul auriu si moale, in centrul operei aflandu-se cei doi tineri .
In primul rand poetul ii realizeaza miresei un impresionant portret , evindentiindui insusirile caracteristice. Trasaturile fetei ni se dezvolta in prim plan , chipul miresei reprezentand idealul de persoana feminina pe care poetul si-o imagineaza.
Intrarea mirilor este marcata prin interjectia ,,iata,,, unde poetul se opreste asupra chipului divin al fetei , careiea ii realizeaza un portret fizic , rochia sa marind tensiunea si vraja resimtita de toti in codru .
In al doilea rand tema operei este tabloul padurii de argint , elementele simbolice din care este alcatuit cadrul fiind prezentate in text ,,codrul,lacul,izvoarele,,.Putem observa o metafora ,,padurea de argint,, fiind un spatiu mirific ,stralucind sub lumina alb-argintie a lumii . Imaginile artistice vizulale sunt si ele prezente in text ,,mandrul intuneric,, , imagini auditive ,,freamat tainic plin de armonie,, fiind imbinate cu figurile de stil care dau o nota aparte operei punand nunta in evidenta epitet personificator ,, mandra glasuire a padurii de argint,, si personificare ,,codrul-tarm viu ce participa la bucuria celor doi tineri ,, .
Pe de alta parte textul este mai concentrat decat descrierea in proza avand o multitudine de mijloace artistice . Versurile operei impun inversiuni si imbinari neobijunite de cuvinte legand strans natura de starile sufletesti ala cititorului , de asemenea impresiile poetului sunt subliniate prin plasticitatea limbajului , observandu-se o puternica comuniune om-natura reliefata inca din primele parti ale operei . .Sentimentele poetului sunt puternic valorificate si transmise prin intermediul naturii , acesta a creeat opera pe doua planuri , unul dintre ele fiind nunta tinerilor si celalalt nunta gazelor . Iubirea profunda este si ea puternic exprimata inca din incipit .
In concluzie avand toate caracteristicile expuse mai sus putem afirma ca Tanara Mireasa a avut un puternic rol in exprimarea sentimentelor , bucuria padurii imbinandu-se cu feeria , armonia si vraja ce definesc spatiul .
Mireasa este un personaj principal , individual , feminin si pozitiv in a carei personalitate se imbina trasaturile pozitive cu cele negative . Portretul fetei de imparat este evidentiat cu ajutorul culorilor stralucitoare , cu parul auriu si moale, in centrul operei aflandu-se cei doi tineri .
In primul rand poetul ii realizeaza miresei un impresionant portret , evindentiindui insusirile caracteristice. Trasaturile fetei ni se dezvolta in prim plan , chipul miresei reprezentand idealul de persoana feminina pe care poetul si-o imagineaza.
Intrarea mirilor este marcata prin interjectia ,,iata,,, unde poetul se opreste asupra chipului divin al fetei , careiea ii realizeaza un portret fizic , rochia sa marind tensiunea si vraja resimtita de toti in codru .
In al doilea rand tema operei este tabloul padurii de argint , elementele simbolice din care este alcatuit cadrul fiind prezentate in text ,,codrul,lacul,izvoarele,,.Putem observa o metafora ,,padurea de argint,, fiind un spatiu mirific ,stralucind sub lumina alb-argintie a lumii . Imaginile artistice vizulale sunt si ele prezente in text ,,mandrul intuneric,, , imagini auditive ,,freamat tainic plin de armonie,, fiind imbinate cu figurile de stil care dau o nota aparte operei punand nunta in evidenta epitet personificator ,, mandra glasuire a padurii de argint,, si personificare ,,codrul-tarm viu ce participa la bucuria celor doi tineri ,, .
Pe de alta parte textul este mai concentrat decat descrierea in proza avand o multitudine de mijloace artistice . Versurile operei impun inversiuni si imbinari neobijunite de cuvinte legand strans natura de starile sufletesti ala cititorului , de asemenea impresiile poetului sunt subliniate prin plasticitatea limbajului , observandu-se o puternica comuniune om-natura reliefata inca din primele parti ale operei . .Sentimentele poetului sunt puternic valorificate si transmise prin intermediul naturii , acesta a creeat opera pe doua planuri , unul dintre ele fiind nunta tinerilor si celalalt nunta gazelor . Iubirea profunda este si ea puternic exprimata inca din incipit .
In concluzie avand toate caracteristicile expuse mai sus putem afirma ca Tanara Mireasa a avut un puternic rol in exprimarea sentimentelor , bucuria padurii imbinandu-se cu feeria , armonia si vraja ce definesc spatiul .
Alte întrebări interesante
Matematică,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Engleza,
9 ani în urmă