Am nevoie de o aplicatie in pyton care inglobeaza un generator de nunere reale un mini joc de ghicit numere si un convertor de uinitati de masura.Aplicatie trebuie sa aiba o interfata grafica iar tranzitia intre programe sa se faca fara ca aplicatia sa reporneasca.
REGULI DE IMPLEMENTARE:
Generatorul de nr random:
Scopul acestui subprogram este ca, calculatorul sa genereze numere random in intervale
alese de catre utilizator. (ex. Random.org)
o Inputurile sub-programului sunt urmatoarele:
▪ Un interval de numere (intre cat si cat sa genereze numere).
▪ Sa aiba optiuni de selectie multiple cum ar fi: sa poata genera doar numere prime,
sa poata genera doar numere pare sau impare.
▪ Sa se poata alege cate numere random sa returneze sub forma unei liste.
o Aplicatia trebuie facuta sa imite idea de numere random: in cazul in care programul se
porneste de mai multe ori cu aceleasi inputuri, sa ofere mereu alte numere.
o Aplicatia trebuie sa ofere optiunea de a stoca numerele generate intr-un fisier, fiecare
numar scris sa aiba formatul: data -> numar generat. Acest fisier va fi creat prima data
cand se porneste aplicatia, si va scrie mereu in continuare numere generate. (Programul
trebuie sa nu stearga datele din fisier la o noua scriere).
MINI JOC DE GHICIT NUMERE:
Programul incepe prin a genera un numar aleatoriu intre doua numere (setate de catre
utilizator prin consola/interfata grafica sau initializate de program).
o Dupa, programul va cere utilizatorului sa introduca un numar.
o Daca numarul introdus nu este cel corect, pe ecran va aparea un mesaj prin care
informeaza utilizatorul ca nu a ghicit, si ii ofera indicii despre numarul generat (daca este
mai mare, mai mic, daca este aproape, etc).
o Un contor va trebui sa tina seama de cate ori a ghicit utilizatorul un numar gresit, iar la
final cand a nimerit numarul corect, acesta va afisa pe ecran “scorul” jucatorului cu un
mesaj castigator. Pe urma se va cere introducerea unui nume pentru jucator ca sa
stocheze rezultatul.
o Scorul va fi stocat intr-un fisier “grila_scor.txt”, unde se va tine seama de cine are cel mai
bun scor (cine a gicit numarul in cat mai putine incercari).
o In aplicatie se va adauga si o functie de afisare scor, ce va afisa datele din fisier.
CONVERTORUL DE UNITATI DE MASURA:
Convertorul trebuie sa permita urmatoarele conversii (care sunt compatibile in ambele
directii):
o Temperatura: din grade Celsius in grade Fahrenheit
o Lungimea: din metrii in inch
o Masa: din kilograme in livre (pounds)
o Distanta: kilometru in mila
o Timp: din ora in secunda
o Presiuni: din pascali in bari
o Viteza: din m/s (metri per secunda) in km/h (kilometri per ora)
o Valuta: din lei in euro
o Afisajul convertorului de unitati trebuie sa fie cat mai prietenos cu utilizatorul. o Toate operatiunile introduse de catre utilizator pentru a fi convertite trebuie stocate intr-un fisier numit istoric.txt ca un istoric al aplicatiei.
o Din sub aplicatia de convertor, utilizatorul trebuie sa poata reveni usor inapoi la aplicatia de calculator
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
Salut! Îți pot oferi câteva sugestii pentru a începe dezvoltarea aplicației tale în Python.
Pentru generatorul de numere aleatoare, poți utiliza funcția `random.randint()` din modulul `random`. Acest modul oferă diverse funcții pentru generarea de numere aleatoare în diferite intervale și conform unor distribuții specifice. De exemplu, pentru a genera un număr aleatoriu între 1 și 10, poți folosi următorul cod:
import random
numar_aleator = random.randint(1, 10)
print(numar_aleator)
Pentru a selecta doar numere prime sau numere pare sau impare, poți verifica dacă numărul generat îndeplinește respectivele condiții. De exemplu, pentru a selecta doar numere pare, poți folosi următorul cod:
import random
numar_aleator = random.randint(1, 10)
while numar_aleator % 2 != 0:
numar_aleator = random.randint(1, 10)
print(numar_aleator)
Pentru a stoca numerele generate într-un fisier, poți folosi funcția `open()` pentru a deschide fisierul în modul de scriere (`"w"`) și apoi poți folosi metoda `write()` pentru a scrie numerele în fisier. De exemplu:
import random
numere_generate = []
for i in range(5):
numar_aleator = random.randint(1, 10)
numere_generate.append(numar_aleator)
with open("numere.txt", "w") as f:
for numar in numere_generate:
f.write(str(numar) + "\n")
Pentru mini-jocul de ghicit numere, poți folosi o buclă `while` pentru a cere utilizatorului să introducă un număr până când acesta ghicește numărul generat aleatoriu. Poți utiliza funcția `input()` pentru a citi numărul introdus de către utilizator și poți verifica dacă acesta este egal cu numărul generat aleatoriu folosind operatorul de egalitate `==`. De exemplu:
import random
numar_ghicit = random.randint(1, 10)
tentative = 0
while True:
numar_introd
Sper ca te-am ajutat!