Are cineva un eseu pentru flori de mucigai? , nu prea am idee cum sa il fac, deoarece nu am inteles asa bine în clasa
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
Relația de simetrie dintre incipitul și finalul poeziei este relevantă pentru viziunea argheziană asupra creație, dezvoltată în text. Secvența inițială se centrează pe verbul a scrie și surprinde circumstanțele creației. Primul cuvânt din incipit este un complement direct exprimat prin pronume personal, ceea ce creează ambiguitate: Le-am scris cu unghia pe tencuiala, înlocuind de fapt simbolul central al poeziei, stihurile, prezent în secvența următoare. În viziunea lui Arghezi, poezia modernă se naște în condiții neprielnice; atât locul, pe tencuială, pe un părete de firidă goală, cât și instrumentul, cu unghia, subliniază ideea efortului creator, mai ales că actul artistic stă sub semnul claustrării și a lipsei ajutorului divin: Pe întuneric, în singurătate/ Cu puterile neajutate/Nici de taurul, nici de leul, nici de vulturul/Ce au lucrat împrejurul lui Luca, lui Marcu și lui Ioan. Enumerațiile fac trimitere atât prin cele trei animale simbolice, regăsite în bestiarul biblic, cât si prin numele celor trei evangheliști, spre domeniul religiosului, în timp ce reluarea adverbului nici atrage atenția asupra faptului ca poezia moderna nu e rezultatul harului divin, ci al dorinței omului de a crea. Finalul reia această idee reliefând și suferința și efortul presupuse de orice act creator: mă durea mâna, m-am silit să scriu cu unghiile de la mâna stângă. Atunci când nevoia de poezie este autentică și se naște din dorința de a crea, se poate scrie și într-o manieră nouă: cu unghiile de la mâna stângă. Prin verbul m-am silit și prin imaginea conturată, finalul induce atitudinea de revoltă a creatorului, specifică liricii moderne. Deși puține, figurile semantice valorificate de Arghezi au rol important în construcția poeziei
Răspuns:
cam asta poti sa. scrii in eseul tau