Argumentați că "O scrisoare pierduta" aparține genului dramatic. DAU COROANA !
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
După părerea mea , această operă aparţine genului dramatic deoarece într-o creaţie aparţinând acestui gen apare structurarea în acte şi scene , predomină dialogul şi monologul dramatic , apare descrierea în indicaţiile scenice şi de decor , spre exemplu "TIPĂTESCU (terminînd de citit o frază din jurnal)" , apare dramaturgul , avem la începutul operei o listă cu numele personajelor , putem povesti cu momentele subiectului , iar la începutul fiecărei replici apare numele personajului , urmat de două puncte , "PRISTANDA : ".
În primul rând , structurarea pe acte şi scene reprezintă un argument deoarece opera "O scrisoare pierdută" este împărţită în acte şi scene , primul act fiind compus din nouă scene , al doilea din paisprezece scene , cel de-al treilea doar din şapte scene , iar cel din urmă act având acelaşi număr de scene ca şi cel de-al doilea.
Un alt argument care demonstrează originile literare ale acestei opere este apariţia dramaturgului care îşi face simţită prezenţa prin indicaţiile de decor care apar la începutul fiecărui act , "O anticameră bine mobilată. Uşă în fund cu două ferestre mari de laturi." , şi indicaţiile scenice care îndrumă actantul cum să joace rolul , spre exemplu "TIPĂTESCU (şade)".
Un ultim motic care întăreşte apartenenţa acestei creaţii genului dramatic îl reprezintă lista cu numele personajeor apărută la începutul operei , actanţii textului studiat fiind Ştefan "Fănică" Tipătescu , Zoe "Zoiţica" Trahanache , Ghiţă Pristanda şi alţii care fac parte din remarcabila galerie a personajelor caragialiene şi care reprezintă figuri memorabile în cadrul literaturii române.
În concluzie , deoarece dramaturgul apare în această operă , dintre modurile de expunere predomină dialogul şi monologul dramatic , liste perjonajelor apare la începutul operei , fiecare replică începe cu numele vorbitorului , urmat de două puncte , apare structurarea în acte şi scene , avem prezente indicaţiile scenice şi de decor şi faptul că această operă poate fi pusă în scenă demonstrează apartenenţa operei "O scrisoare pierdută" la genul dramatic.