Buna
Ma poate ajuta cineva cum sa fac relația incipit-final din Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de război?
Dau coroană!
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
Relația incipit-final
Pentru a răspunde la cerința de a scrie un eseu de 2 - 3 pagini despre relația dintre incipit și final într-un roman studiat, aparținând perioadei interbelice, din cadrul variantei 44 de la Bacalaureatul din 2013, profesorii Liceunet au ales să analizeze romanul „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu.
„Incipitul fixează, destul de vag, coordonatele spațiale și temporale ale acțiunii – primul Război Mondial, pe front, lângă Câmpulung. Preocupat de obținerea autenticității acțiunilor și caracterelor, romancierul introduce în incipit o scenă cu valoare anticipativă pentru destinul personajului principal: discuția de la popota ofițerilor, care dezbate un subiect colportat de toate ziarele - un bărbat care și-a ucis soția infidelă a fost achitat de tribunal. De la acest pretext, se conturează câteva atitudini: Dimiu, căpitan de modă veche, e de părere că «nevasta trebuie să fie nevastă și casa, casă»; Corabu pledează pentru libertatea de alegere a femeii; Gheorghidiu e atât de tranșant, încât atrage antipatia celor prezenți: «cei care se iubesc au drept de viață și de moarte unul asupra celuilalt!» Camil Petrescu este unul dintre primii romancieri români care simte nevoia să coboare, în romanele sale, viața de pe scenă în stradă. Consecința apare în introducerea banalităților cotidiene în limbajul eroilor și în renunțarea la emfaza specifică eroilor și limbajului romanului «doric». Camil Petrescu «de-teatralizează romanul» (Nicolae Manolescu). Scena de la popotă creează o impresie de banalitate, de «înjosire», în marginea caricaturalului, a paginilor despre război.
Explicație: