Ce e miscarea uniforma ?
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
25
Miscarea rectilinie uniforma este miscarea a carei traiectorie este o linie dreapta si de-a lungul careia vectorul viteza ramane constant.
Legea miscarii este: x'=x+v(t'-t)
Cazuri particulare:
to=0 => X=Xo+Vt => spatiul este functie liniara de timp.
to=0 si Xo=0 => X=Vt => coordonata este direct proportionala cu timpul.
Conditia de intalnire
1. Metoda coordonatei:
X1=X2
2. Metoda distantelor
Se bazeaza pe relatia de legatura dintre distantele parcurse de mobile.
Se numeste miscare rectilinie uniforma, miscarea punctului material pe o traiectorie rectilinie cu viteza constanta.
Un punct material in miscare rectilinie uniforma alegem axa Ox a sistemului de coordonate de-a lungul traiectoriei.
In acest caz, vectorii de pozitie ai punctului material si viteza acestuia au componente nenule pe axa ox.
Astfel din relatia de definitie a vitezei medii este:
vx = ∆x/∆t = x(t0)/t-t0
unde : - x(t) este coordonata mediului la momentul ts[x]SI = m;
- x(t0) este coordonata mediului la momentul initial t0;
- vx este proiectia pe axa Ox a vitezei mobilului [vx]SI = m/s deoarecee este constanta, viteza momentana coincide cu cea medie.
Din expresia vitezei obtinem pentru
deplasarea x(t) – x(t0) relatia:
x(t) – x(t0) = vx ∙ (t-t0)
Atunci legea de miscare a miscari rectilinii uniforma este:
x(t) = x0 + vx ∙ (t-t0)
unde:
- x0 = x(t0) este coordonata punctului material la momentul initial t0;
- vx este proiectia vitezei v pe axa Ox[v]SI = m/s; ea este pozitiva sau negativa (deci se ia cu semnul +, respectiv -) dupa cum sensul lui v coincide sau nu cu sensul axei Ox.
Miscarea Rectilinie Uniform Variata
Se numest miscare rectilinie uniform variata este miscare punctului material pe o traiectorie rectilinie cu acceleratie constanta.
Un punct material in miscare rectilinie unniform variata. Alegem axa Ox a sistemului
de coordonate de-a lungul traiectoriei.
In acest caz vectorul de pozitie al punctului material, viteza sa si acceleratia au proiectii nenule numai pe axa Ox. Atunci, din relatia de definitie a acceleratiei medii se obtine:
ax = vx(t) – vx(t0)/t-t0
unde:
- vx(t) este proiectia pe axa Ox a vitezei punctului material la momentul ts[vx]SI = m/s;
- vx(t0) este proiectia pe axa Ox a vitezei punctului material la momentul initial t0;
- ax este proiectia pe axa ox a acceleratiei punctului material [ax]SI = m/s2;
Din expresia acceleratiei obtinem:
vx(t) – vx(t0) = ax ∙ (t-t0)
de unde gasim legea vitezei in miscare rectilinie uniform accelerata:
vx(t) = vax + ax ∙ (t-t0)
unde:
- vax = vx(t0) este proiectia pe axa Ox a vitezei initiale v0 a punctului material; ea este pozitiva sau negativa (deci vax = +v0 respectiv, vax = -v0) dupa cum sensul lui v0 coincide sau nu cu sensul axei Ox;
Miscare rectilinie uniform variata
Miscarea rectilinie uniform variata este miscarea punctului material care descrie o traiectorie rectilinie si in care vectorul acceleratie ramane constant.
Legea vitezei:
v=f(t); a=constanta;
Vo este viteza initiala la momentul initial to
V este viteza finala la momentul final t
=> V=Vo+a(t-to)
Situatii particulare:
a) Daca to=0 => V=Vo+at => viteza este in functie liniara de timp;
b) Daca to=0 si Vo=0 => V=at => mobilul porneste din repaus => viteza este direct proportionala cu timpul.
Legea miscarii este: x'=x+v(t'-t)
Cazuri particulare:
to=0 => X=Xo+Vt => spatiul este functie liniara de timp.
to=0 si Xo=0 => X=Vt => coordonata este direct proportionala cu timpul.
Conditia de intalnire
1. Metoda coordonatei:
X1=X2
2. Metoda distantelor
Se bazeaza pe relatia de legatura dintre distantele parcurse de mobile.
Se numeste miscare rectilinie uniforma, miscarea punctului material pe o traiectorie rectilinie cu viteza constanta.
Un punct material in miscare rectilinie uniforma alegem axa Ox a sistemului de coordonate de-a lungul traiectoriei.
In acest caz, vectorii de pozitie ai punctului material si viteza acestuia au componente nenule pe axa ox.
Astfel din relatia de definitie a vitezei medii este:
vx = ∆x/∆t = x(t0)/t-t0
unde : - x(t) este coordonata mediului la momentul ts[x]SI = m;
- x(t0) este coordonata mediului la momentul initial t0;
- vx este proiectia pe axa Ox a vitezei mobilului [vx]SI = m/s deoarecee este constanta, viteza momentana coincide cu cea medie.
Din expresia vitezei obtinem pentru
deplasarea x(t) – x(t0) relatia:
x(t) – x(t0) = vx ∙ (t-t0)
Atunci legea de miscare a miscari rectilinii uniforma este:
x(t) = x0 + vx ∙ (t-t0)
unde:
- x0 = x(t0) este coordonata punctului material la momentul initial t0;
- vx este proiectia vitezei v pe axa Ox[v]SI = m/s; ea este pozitiva sau negativa (deci se ia cu semnul +, respectiv -) dupa cum sensul lui v coincide sau nu cu sensul axei Ox.
Miscarea Rectilinie Uniform Variata
Se numest miscare rectilinie uniform variata este miscare punctului material pe o traiectorie rectilinie cu acceleratie constanta.
Un punct material in miscare rectilinie unniform variata. Alegem axa Ox a sistemului
de coordonate de-a lungul traiectoriei.
In acest caz vectorul de pozitie al punctului material, viteza sa si acceleratia au proiectii nenule numai pe axa Ox. Atunci, din relatia de definitie a acceleratiei medii se obtine:
ax = vx(t) – vx(t0)/t-t0
unde:
- vx(t) este proiectia pe axa Ox a vitezei punctului material la momentul ts[vx]SI = m/s;
- vx(t0) este proiectia pe axa Ox a vitezei punctului material la momentul initial t0;
- ax este proiectia pe axa ox a acceleratiei punctului material [ax]SI = m/s2;
Din expresia acceleratiei obtinem:
vx(t) – vx(t0) = ax ∙ (t-t0)
de unde gasim legea vitezei in miscare rectilinie uniform accelerata:
vx(t) = vax + ax ∙ (t-t0)
unde:
- vax = vx(t0) este proiectia pe axa Ox a vitezei initiale v0 a punctului material; ea este pozitiva sau negativa (deci vax = +v0 respectiv, vax = -v0) dupa cum sensul lui v0 coincide sau nu cu sensul axei Ox;
Miscare rectilinie uniform variata
Miscarea rectilinie uniform variata este miscarea punctului material care descrie o traiectorie rectilinie si in care vectorul acceleratie ramane constant.
Legea vitezei:
v=f(t); a=constanta;
Vo este viteza initiala la momentul initial to
V este viteza finala la momentul final t
=> V=Vo+a(t-to)
Situatii particulare:
a) Daca to=0 => V=Vo+at => viteza este in functie liniara de timp;
b) Daca to=0 si Vo=0 => V=at => mobilul porneste din repaus => viteza este direct proportionala cu timpul.
farcasalexandru:
Sper ca am fost de ajutor
Răspuns de
8
este miscarea a carei traiectorie este o linie dreapta dealungul careia vectorul vitezei ramane constant
Cazuri particulare:
to=0 => X=Xo+Vt => spatiul este functie liniara de timp.
to=0 si Xo=0 => X=Vt => coordonata este direct proportionala cu timpul.
Alte întrebări interesante
Limba română,
8 ani în urmă
Limba română,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Fizică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă