Limba română, întrebare adresată de shadowlover, 8 ani în urmă

Cine mă poate ajuta cu recenzia cărții "Numără stelele" de Lois Lowry ? Va rog, îmi trebuie urgent!!!! ​

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de hello5029
6

Este o recenzie lunga,dar sper sa-ti placa :

Sunt unele coperți de carte realizate într-un mod atât de minunat încât creează deja o feerie în mintea cititorilor care le privesc. O astfel de copertă este cea de la „Numără stelele. O poveste din Copenhaga” de Lois Lowry. Acesta este principalul motiv care mi-a îndreptat pașii spre ea, fără a bănui măcar ce poveste teribilă ascunde între paginile sale. Cărticica aceasta face parte dintr-o colecție care mie îmi place foarte tare – Violet History de la Arthur –, iar acesta a fost cel de al doilea motiv care m-a condus la  roman. Nu am citit celelalte cărți ale autoarei, așa că nu știam exact la ce să mă aștept. Am vrut să fiu surprinsă și acest fapt s-a întâmplat din plin, căci am descoperit o poveste plină de sensibilitate, care oferă multe lecții de viață, de curaj și de iubire.

„Numără stelele. O poveste din Copenhaga” este o poveste cutremurătoare despre rezistența împotriva unui regim nedrept și discriminator care s-a întins ca o plagă asupra întregii lumi, cu mici excepții. Este o altă poveste despre regimul nazist și despre tratamentul aplicat de acesta poporului evreu, care a ajuns să fie format din oameni considerați inferiori, poate aflați chiar mai jos decât animalele, îndulcită puțin de perspectiva narativă, aceea a unui copil de doar zece ani, care trece totul prin filtrul propriei gândiri.

Este tist să te gândești că niște copii au fost martori ai unor atrocități greu de imaginat, că niște pui de om au avut de înfruntat răul în stare pură și că au fost puși în situația de a lua decizii pe loc și de a se maturiza înainte de vreme și totul pentru că alte ființe umane s-au crezut mai bune și mai demne de a trăi în acest univers față de altele.

Cartea este o mărturie despre sistemul nazist prezent în Danemarca, care pornește de la istorii de viață reale petrecute în această țară mică, dar demnă, o carte despre Rezistența daneză în fața naziștilor și despre încercările oamenilor care nu erau evrei de a își ajuta prietenii și vecinii evrei, greu încercați de soartă. Este un roman mic ca întindere, dar mare ca mesaj, care ne arată că, în haosul creat de un sistem nedrept și intolerant, încă mai există loc pentru bunătate, iubire de oameni și curaj. Mai ales curaj, căci mulți au plătit cu propria viață pentru că au îndrăznit să își ajute semenii aflați în nevoie.

Sper ca te-am ajutat! Succes!

shadowlover: mulțumesc!
hello5029: cu drag!