Dau coroana.Am nevoie de o comparatie de 20 de randuri intre maica domnului si femeia din ziua de azi.
Răspunsuri la întrebare
În Teologia ortodoxă, Maica Domnului este consi-derată a fi Eva cea nouă, Maica adevărată a vieţii. Astfel, ea nu a fost doar instrumentul prin care s-a împlinit planul mântuitor al lui Dumnezeu, ci şi reprezentanta umanităţii căzute, care a ajuns la cea mai mare intimitate cu Creatorul, în scopul restaurării chipului iniţial de dinainte de căderea în păcat, „scara care ne-a urcat la cer”: „Duhul Sfânt se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul Care Se va naşte din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema” (Luca 1, 35). Astfel, „zic unii dintre sfinţi că din Duhul Sfânt şi-a luat sufletul ca din sămânţă bărbătească, iar trupul şi l-a format din sângele feciorelnic”. Pentru această misiune a naşterii lui Mesia, Dumnezeu a ales o fiinţă potrivită, „plină de har”, care să întruchipeze atât omul alterat de păcat, cât şi creatura umană originară, plină de sfinţenie paradisiacă. Ea este situată „la mijloc, între natura creată şi cea necreată”. Aşadar, „la plinirea vremii”, Dumnezeu a ales-o pe cea „plină de har”, spre a fi altarul tainei întrupării: „Iar când a venit plinirea vremii, Dumne-zeu a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea” (Galateni 4, 4). „Taina” aceasta este mare şi de neînţeles pentru mintea mărginită a omului căzut în păcat: „Deci zice Îngerul: Duhul Sfânt se va pogorî peste tine, roditor făcând pântecele tău şi zidind trup Cuvântului Celui de o fiinţă. Iar puterea Celui Preaînalt – este Fiul lui Dumnezeu, pentru că Hristos este puterea lui Dumnezeu (I Corinteni 1, 24) – te va umbri, adică te va acoperi, dinspre toate părţile te va înconjura. Căci precum găina îşi umbreşte puii săi, pe toţi cu aripile sale cuprinzându-i, aşa şi Puterea lui Dumnezeu, pe Fecioara toată o au cuprins, şi aceasta este a umbri” afirma Sf. Teofilact al Bulgariei.
În rai a trăit o altă „maică a vieţii”, Eva, soţia lui Adam. Numai că, din maică a celor vii, prin neascultare, alături de neînţeleptul Adam, a devenit „maică a morţii şi a stricăciunii”, începătură a „naşterii noastre în stricăciune” (cred sfinţii Maxim Mărturisitorul şi Simeon Noul Teolog): „Căci precum în Adam toţi mor, aşa şi în Hristos toţi vor învia” (I Corinteni 15, 22). „Coasta luată din Adam” a pus neascultare în loc de carne, iar, datorită păcatului originar, rana produsă prin „naşterea strămoaşei Eva” nu a avut posibilitatea să se vindece. Ea însă s-a vindecat prin ascultarea Fecioarei Maria, care a fost exemplu strălucit de trăire autentică a credinţei şi smereniei. Astfel, a fost înlăturat „blestemul Evei”, iar Hristos, prin întrupare „de sus”, sfinţeşte pântecele Maicii binecuvântate. Era nevoie de o atare intervenţie divină, deoarece, în firea omenească a Mariei, subzista păcatul Evei. „Împărăteasa cerurilor” deschide uşa pe care au închis-o protopărinţii Adam şi Eva. Ea este „Maică a celor vii în Hristos” şi fiică a Evei, „maica celor vii” după trup: „Datornică s-a făcut Eva în Eden. Zapisul datoriei ei: moartea din neam în neam, a fost cerut de la copiii ei […] Eva s-a îndatorat, dar Maria a rămas scutită […] Iar Pruncul Mariei a umplut de viaţă întreaga făptură” (Sf. Efrem Sirul). Tot aşa, Odon de Cluny sublinia marele merit al Preacuratei în lucrarea de izbăvire a neamului omenesc din robia păcatului şi a morţii: „Într-adevăr, moartea a fost adusă pe lume de o femeie; dar pentru ca femeia să nu fie dispreţuită pe vecie, tot ea a fost în stare să anunţe oamenilor bucuria Învierii Domnului. După cum se spune: cea din a cărei mână iei licoarea morţii este şi cea din a cărei gură auzi bucuria Învierii. Şi tot aşa, cum prin Preafericita Maria veşnic Fecioară, care este singura speranţă a lumii, porţile Paradisului ne-au fost deschise, iar blestemul Evei a fost înlăturat, la fel, prin preafericita Maria Magdalena a fost spulberat oprobiul ce apăsa asupra femeii; iar lumina Învierii noastre ridicată în Învierea Domnului prin ea a fost vestită”.