De la tastatură se citesc elementele unui tablou bidimensional cu n – linii și m – coloane
(n,m<=10). Să se alcătuiască un program pentru calcularea elementului maximal şi
locul lui.
In limbajul C va rog
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
0
In limbajul C, putem folosi un program pentru a calcula elementul maxim si locul sau intr-un tablou bidimensional. Primul pas ar fi sa declaram variabilele pentru dimensiunile tabloului si pentru elementul maxim si locul sau. De exemplu:
int n, m; // dimensiunile tabloului
int max_elem, max_i, max_j; // elementul maxim si locul sau
Urmatorul pas ar fi sa citim dimensiunile tabloului de la tastatura si sa alocam memorie pentru acesta. De exemplu:
// citim dimensiunile tabloului
printf("Introduceti numarul de linii: ");
scanf("%d", &n);
printf("Introduceti numarul de coloane: ");
scanf("%d", &m);
// alocam memorie pentru tablou
int **a = malloc(n * sizeof(int *));
for (int i = 0; i < n; i++)
{
a[i] = malloc(m * sizeof(int));
}
Dupa ce am alocat memorie pentru tablou, putem citi elementele acestuia de la tastatura si calcula elementul maxim si locul sau. De exemplu:
// citim elementele tabloului
for (int i = 0; i < n; i++)
{
for (int j = 0; j < m; j++)
{
printf("Introduceti elementul a[%d][%d]: ", i, j);
scanf("%d", &a[i][j]);
// actualizam elementul maxim si locul sau
if (a[i][j] > max_elem)
{
max_elem = a[i][j];
max_i = i;
max_j = j;
}
}
}
// afisam elementul maxim si locul sau
printf("Elementul maxim este a[%d][%d] = %d\n", max_i, max_j, max_elem);
La final, nu uitati sa eliberati memoria alocata pentru tablou. De exemplu:
// eliberam memoria alocata pentru tablou
for (int i = 0; i < n; i++)
{
free(a[i]);
}
free(a);
Programul complet ar putea arata astfel:
#include
#include
int main()
{
int n, m; // dimensiunile tabloului
int max_elem, max_i, max_j; // elementul maxim si locul sau
// citim dimensiunile tabloului
printf("Introduceti numarul de linii: ");
scanf("%d", &n);
printf("Introduceti num
int n, m; // dimensiunile tabloului
int max_elem, max_i, max_j; // elementul maxim si locul sau
Urmatorul pas ar fi sa citim dimensiunile tabloului de la tastatura si sa alocam memorie pentru acesta. De exemplu:
// citim dimensiunile tabloului
printf("Introduceti numarul de linii: ");
scanf("%d", &n);
printf("Introduceti numarul de coloane: ");
scanf("%d", &m);
// alocam memorie pentru tablou
int **a = malloc(n * sizeof(int *));
for (int i = 0; i < n; i++)
{
a[i] = malloc(m * sizeof(int));
}
Dupa ce am alocat memorie pentru tablou, putem citi elementele acestuia de la tastatura si calcula elementul maxim si locul sau. De exemplu:
// citim elementele tabloului
for (int i = 0; i < n; i++)
{
for (int j = 0; j < m; j++)
{
printf("Introduceti elementul a[%d][%d]: ", i, j);
scanf("%d", &a[i][j]);
// actualizam elementul maxim si locul sau
if (a[i][j] > max_elem)
{
max_elem = a[i][j];
max_i = i;
max_j = j;
}
}
}
// afisam elementul maxim si locul sau
printf("Elementul maxim este a[%d][%d] = %d\n", max_i, max_j, max_elem);
La final, nu uitati sa eliberati memoria alocata pentru tablou. De exemplu:
// eliberam memoria alocata pentru tablou
for (int i = 0; i < n; i++)
{
free(a[i]);
}
free(a);
Programul complet ar putea arata astfel:
#include
#include
int main()
{
int n, m; // dimensiunile tabloului
int max_elem, max_i, max_j; // elementul maxim si locul sau
// citim dimensiunile tabloului
printf("Introduceti numarul de linii: ");
scanf("%d", &n);
printf("Introduceti num
Alte întrebări interesante
Limba română,
8 ani în urmă
Engleza,
8 ani în urmă
Limba română,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Biologie,
8 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă