eseu cu textul floarea iubiri
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
buna
Explicație:
Deschideți meniul de navigare
CăutareCăutare
Despre Tema Iubirii in Floarea Albastra
Încărcat de
Diana Tarcea
Data încărcării
în May 04, 2012
0%(1)0% au considerat acest document util (1 vot)
3K vizualizări
4 pagini
Informații document
apăsați pentru a extinde informațiile documentului
Data încărcării
May 04, 2012
Drepturi de autor
© Attribution Non-Commercial (BY-NC)
Formate disponibile
DOC, PDF, TXT sau citiți online pe Scribd
Partajați acest document
Partajați sau inserați document
Opțiuni de partajare
Partajați pe Facebook, se deschide într-o fereastră nouă
Partajați pe Twitter, se deschide într-o fereastră nouă
Partajați pe LinkedIn, se deschide într-o fereastră nouă
Partajați cu e-mailul, deschide clientul de e-mail
Copiere link
Copiere link
Vi se pare util acest document?
0%0% au considerat acest document util, Bifați acest document drept util
100%100% au considerat acest document drept nefolositor, Bifați acest document drept nefolositor
Este necorespunzător acest conținut?
Raportați acest document
Descărcați acum
SalvareSalvați Despre Tema Iubirii in Floarea Albastra pentru mai târziu
Despre tema iubirii în
Floarea albastră
, pornind de la un citat.Citat suport:
,,Pentru Eminescu iubirea este un leagn de gingşii erotice, o
ă ă
necesitate spiritual de a tri viaa speei cu toate deliciile de ordin sufletesc,
ă ă ţ ţ
superior. [...] El este un idealist, nici vorb, un om cu mâini întinse spre fantasma
ă
femeii desvârşite, pe care n-o va gsi niciodat, pentru c dragostea este
ă ă ă ă
cutare, îns idealitatea lui nu e simbol cu aripi, ci o apariie concret şi
ă ă ţ ă
tangibil...”.
ă
(G. Clinescu,
ă
Viaa lui Minai Eminescu
ţ
)
1. Ipoteză
Lectura unei poezii de dragoste este, de cele mai multe ori, o privire în oglindă, cititorulcăutând să se identifice cu o formă esenţializată a iubirii. Totuşi, riscând o exprimareoximoronică, o poezie de dragoste nu se rezumă la a fi un text pe tema iubirii. Pentru că,modul în care se figurează poetic această supratemă literară nu dă seama doar despre opiniileunui poet cu privire la iubire, ci dezvăluie şi concepţia sa despre poezie în general. Înainte de afi o trăire inconfundabilă, inefabilă, unică, absolută etc., iubirea sintetizează un set deconvenţii literare relativ simplu de integrat într-un curent cultural. Tocmai de aceea, înainte dea-şi imagina că poate iubi
ca în cărţi
, cititorul trebuie să conştientizeze codul convenţional prin care îşi declară iubirea.
Spre exemplu,
romanticul Mihai Eminescu propune în lirica sa cel puţin trei forme aleiubirii, fundamental diferite
. Astfel, în prima perioadă de creaţie iubirea este considerată unmijloc de creare a relaţiei armonioase dintre om şi univers, în timp ce în a doua perioadădragostea devine un univers compensatoriu ce poate oferi doar soluţii provizorii în raport cutrecerea ireversibilă spre moarte. În schimb, ultima etapă de creaţie implică o deziluzionaretotală, astfel încât încrederea în valoarea iubirii se anulează complet.
Prin urmare, afirmaţia ambiguă a lui George Călinescu din
Viaţa lui Mihai Eminescu
poate fi oarecum înţeleasă doar raportată la acest parcurs de la optimism la tragism pecare erotica eminesciană îl evidenţiază. Când criticul aminteşte despre
idealistul
Eminescu pentru care
iubirea este un leagăn de gingăşii, o necesitate spirituală de a trăi viaţa speţei cu toate deliciile de ordin sufletesc, superior
, referinţa se face la poeziile de până în 1870. Iar celelate