Limba română, întrebare adresată de vverdes764, 8 ani în urmă

Imi trebuie urgent rezumatul pe scurt al nuvelei "Samariteanca" scrisa de Ion druță​

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de Gionel
0

Răspuns: Samariteanca Orecare ar fi povara destinului si oricit e-ar ingenuncheat, spiritul lor se inalta tot mai sus. Pastorul, Samariteanca isi asuma ferm, cu intreaga putere de vointa postura de aparator a totce avem mai sfant. Calin Ababii devine polenic si neirtator cind alaturi de tulburareechilibrului ecologic de declar ca si ratiunea umana se tulbura. E remarcabila la Druţă sensibilitatea, forta de patrundere momentele de criza, in celoe maiacute probleme ale vietii. E caracteristica personajele drutiene o mare indaratnicie, una frumoasa, deoarece eroii ascultadoar de glasul cugetului. Avind costeinta justetii actiuni lor, Samariteanca. Calin dar si Pastorul devin neinduplecati. Ei par ar fi „frumotii nebuni” Asociatia facuta de unii a imaginii lui Calin cu cea a Jeanei D’Arc nu e deloc una deplasata, siunul, si celalalt sint eroi care-si asuma ceea ce altii nu au indrazneala de a-si asuma-a. Prinspiritul lor de sacrificiu. Viata ii este redat cursul normal, iar Sufletul cunoaste sarbatorile decare are legitima nevoie. Nuvelela „ Samariteanca” este orientată spre meditatii filozofice si simboluri etice. Trionfuldin „Frumos si Sfint” e si el simbolic, e un trionf confidential, care dinclolo de supararile demoment, ramin fideli aceluias crez etic. Doar „atunci cand eram tustrei a fost frumos si sfint” e semnificativ in acest sens. Tot ce li sa intimplat fiind impreuna constituie un spatiu sacru, alecarui legi dicteza actiunile celor trei. Simbolica e si moartea filosofica a lui Calin, repetind-o parca pe cea a ciobanului din „Miorita”. Aproape toti eroii au firi poetice, care se infioara in fata sacrului si a sublimului cautind cuinfrigurare rostul trecerii prin lume a omului. Profund liric e si Pastorul din „Toiagul pasatoriei ”. Asemeni fluierului fara oi, intreaga opera dritiana face sufletul sa zboare spre totce e demn, frumos si sacrus. Toate cele trei opere inpresionaza prin dramatismul profund ce-l contin. Insa, mai ales in cazul protagonismului din „Toiagul pasatoriei”, biografia sa nu este una particularizata, ci exprimasoarta unei colectivitati. Daca demnitatea face si ea parte din categoria estetica a Frumosului, atunci „Toiagul pasatorii” si „Samariteanca” sunt elocvente in acest sens. Satul incearca sa-i distruga personalitatea, elinsa prin nemarginita lui dragoste pentru pasatorie si cintec reusea sa domine satul. El a ramassa dainuie in memoria satenilor ca exemplu de comportare vrednica, Calin Ababii e si el in permanenta lupta pentru prestigiul de individ de o inalta destoinicie si noblete. Fiecare din eroi formeaza cupluri, ca in cazul lui Calin Ababii si Mihai Gruia, a caror cai deviata sint comparabile cu doua zigzaguri inversate. Samariteanca si sotul ei se intregesc anume prin deosebirile, ce ii diferentiaza. Pastorul si satenii, in permanent conflict ajung sa fiedominati de imaginea ciobanului.

Explicație:

Alte întrebări interesante