Informatică, întrebare adresată de Dorinakak, 8 ani în urmă

În regatul lui Cătălin și al lui Sebi există 3 elfi magici, fiecare având vârsta formată dintr-o singură cifră. Fie aceste cifre x, y, z. Ei au aflat că se ține un sfat al bătrânilor în care pot participa doar elfii ale căror vârste sunt numere de 3 cifre. Pentru a fi şi ei prezenţi, cei trei elfi magici își folosesc puterile pentru a-și uni vârstele într-un singur număr de 3 cifre. Transformarea lor este perfectă doar dacă obţin, alăturând vârstele lor, un număr par de 3 cifre. Să se afișeze câte transformări perfecte pot avea loc, alăturând cele trei vârste și cea mai mare valoare de trei cifre dintre aceste transformări perfecte. Dacă nu pot forma nici un număr par de trei cifre, elfii nu pot participa la sfat și se va afișa mesajul Poate data viitoare!. Date de intrare Fișierul de intrare elfii.in conține pe prima linie x y z, trei numere naturale separate prin câte un spaţiu, reprezentând vârstele celor trei elfi magici. Date de ieșire Fișierul de ieșire elfii.out va conține pe prima linie numărul de transformări perfecte și pe următoarea linie maximul obţinut prin aceste transformări. Restricții și precizări 0 ≤ x, y, z ≤ 9 Dacă avem 2 sau 3 elfi cu vârste egale, prin combinarea acestora se vor obține mai multe transformările identice și fiecare se va lua în considerare la numărare. Exemplul 1 elfii.in 1 3 5 elfii.out Poate data viitoare! Explicație Cele 6 valori care se pot forma sunt: 135, 153, 315, 351, 513, 531. Nu avem nici un număr par, deci afișăm mesajul corespunzător. Va rog!Dau coroana

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de andrei750238
1

#include <fstream>

using namespace std;

int main() {

ifstream input("elfii.in");

ofstream output("elfii.out");

int x, y, z;

input >> x >> y >> z;

int numar, perfecte=0, max=0;

numar = x * 100 + y * 10 + z;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

numar = x * 100 + z * 10 + y;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

 

numar = y * 100 + x * 10 + z;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

numar = y * 100 + z * 10 + x;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

numar = z * 100 + x * 10 + y;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

numar = z * 100 + y * 10 + x;

if (numar % 2 == 0) {

 perfecte++;

 if (max < numar)

  max = numar;

}

output << perfecte << endl << max;

 

input.close();

output.close();

}



andrei750238: Testat in Visual Studio, functioneaza
Alte întrebări interesante