Limba română, întrebare adresată de ionutcondrea, 9 ani în urmă

o compunenere cu titlul o vacanta fericita

Răspuns de renata77
O vacanta fericita Intr-o zi eu si un grup de circa 4 prieteni ne-am hotarat sa luam trenul si sa mergem pana la mare. Drumul a fost lung insa a meritat efortul. -Insfarsit suntem la mare exclama Delia una dintre prietenele mele -Deci ce o sa vizitam prima oara? Intreb eu Prietenii mei se uita la mine si se incrunta, simteam ca nu imi prea inspira multa incredere. -Hai sa mergem mai intai sa ne cazam -Mda.... Aici e o problema... Noi ne-am cheltuit toti banii pe bilete de tren....adaug eu dezamagita Pana la urma Deliei i-a venit ideea sa cantam pe strada si oamenii au fost foarte draguti cu noi si ne-am dat bani , ne-au aplaudat. Pana la urma ne-am cazat si dupa am vizitat cazinoul, muzee celebre si in final marea Aceasta a fost o vacanta de neuitat, si sper ca o sa mai am ocazia sa ma intorc aici. Sper ca este bine
Răspuns de LetalMain
                                O vacanta fericita

Ce timp cald si ce vreme frumoasa, am prins vara trecuta. Ceea cea ce mi-a facut-o speciala a fost intoarcerea parintilor mei din ultima lor calatorie de afaceri. Ambii sunt arhivisti si se ocupa cu marile arhive politice si geopolitice din lume. Au avut impreuna multe expeditii de serviciu de cand m-am nascut, si astfel majoritatea timpului am fost nevoita sa stau cu bunicii mei.
       Le sunt recunoscatoare, pentru toata dedicatia de care au dat dovada si toata grija pe care mi-au purtat-o indelungul acestor ani.
       Astfel, dupa o saptamana de la sfarsirea scolii, am inceput sa ma bucur de linistea si frumusetea vacantei. Intr-o joi, bunica m-a anuntat dis-de-dimineata ca aveam sa primim musafiri si ca trebuia sa ma pregatesc cat mai repede cu putinta incat sa o pot ajuta si pe ea. Era ciudat, caci musafirii nostri nu se infatisau decat dupa ora 6, si deobicei cand bunicul avea o noua sticla de coniac "frantuz" si simtea nevoia sa o bea cu cineva. Totusi, constiincioasa, imi perii parul, imi aranjez rochita de duminica (cea din cursul saptamanii era murdara) si cobor sa o ajut cu masa pe bunica. Nu i-am pus prea multe intrebari. Stiam ca o cam enerva curiozitatea abuziva
        Verile mele petrecute cu bunici erau superbe. Nu pot spune ca de-a lungul timpului imi lipsea ceva. Ii iubesc si ma iubesc, deci avea ce-mi doream. Ieseam cu copii dimineata, ajungeam seara si ciclul se repeta. Insa totusi, pot spune ca imi lipsesc chipurile ocupate si incretite de stres ale parintilor mei. Le simteam lipsa la masa, le simteam "Buna dimineata!" si mangaierea de noapte. Dar ajunsese o obisnuinta, caci pana acum doar 3 veri imi petrecusem cu ei in cei 11 ani.
          Aproape de ora 1, se aud zgomote din gradina principala. Ies in graba, sa intampin musafirii, insa de aceasta data, ma intampinasera ei pe mine. Cu o aglomerare de bagaje, buchetele de flori si zambete, ambii parinti ma cuprind in brate. Nu va inchipuiti sentimentul de virtuozitate, fiorul, zbuciumul ce il aveam!
I-am primit, si nu imi puteam lua o secunda ochii de la ei
          Aveam sa imi petrec cu ei, o a IV-a vacanta fericita