Pentru cei care sunt in clasa a 9a . Subiectul schitei ''Repaus domonical'' de I. L. Caragiale. De o pagina. NU LUATA DE PE NET!!! Repede va rog!
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
0
.
O realitate temporala noua apare in urma repetatelor miscari de emancipare socio-politica intreprinse in secolul nal XlX-lea: cea a repaosului duminical.
In martie 1897, se voteaza de catre parlamentul roman legea repaosului in zilele de duminica si sarbatori. Alte tari votasera aceeasi lege mai devreme. Traditionala zi a domnului (a se intelege, de la un timp - a patronului) devine o zi a omului. Dupa o lunga perioada consumata in aservire, fiintei umane moderne i se deschide perspectiva folosirii unui segment de timp precum ii dicteaza bunul sau plac. Liberul arbitru inlocuieste arbitrarul, timpul se intoarce spre el la intervale fixe, asemenea unui zeu bland, parca soptindu-i: iti apartin! Timpul disponibil se asimileaza pentru cei multi cu notiunea de sarbatoare, cu un eveniment menit sa fie petrecut dupa un ceremonial care urmeaza a se inventa pe masura ce vechile traditii, mai ales cultice, inceteaza sa mai fie prioritare. Timpul duminical ofera posibilitatea optiunii, virtual el presupune un evantai de alternative, dar totodata acelasi timp naste ingrijoratoarea intrebare: cum se poate umple acest timp? Repausul este conotat ca moment de relaxanta desfatare, dar si ca o stare de gol existential. Din posibila sarbatoare, duminica poate determina la scara individuala o experienta de buna dispozitie, dar si un comic esec. Eliberat de stransoarea unui program decis din afara, insul modem s-a trezit in situatia de a hotari singur ce sa faca efectiv cu timpul sau liber, Ramas fata in fata cu propria-i constiinta, cui realizeaza ca duminica i-a dat ragazul sa sondeze in universul sau interior si sa-si contemple conditia de fiinta in lume sub cele mai diferite chipuri. Reflexul literar al multiplelor semnificatii date repausului duminical nu intarzie sa se produca. Cam atata stiu .Sper ca te-m ajutat putin.
O realitate temporala noua apare in urma repetatelor miscari de emancipare socio-politica intreprinse in secolul nal XlX-lea: cea a repaosului duminical.
In martie 1897, se voteaza de catre parlamentul roman legea repaosului in zilele de duminica si sarbatori. Alte tari votasera aceeasi lege mai devreme. Traditionala zi a domnului (a se intelege, de la un timp - a patronului) devine o zi a omului. Dupa o lunga perioada consumata in aservire, fiintei umane moderne i se deschide perspectiva folosirii unui segment de timp precum ii dicteaza bunul sau plac. Liberul arbitru inlocuieste arbitrarul, timpul se intoarce spre el la intervale fixe, asemenea unui zeu bland, parca soptindu-i: iti apartin! Timpul disponibil se asimileaza pentru cei multi cu notiunea de sarbatoare, cu un eveniment menit sa fie petrecut dupa un ceremonial care urmeaza a se inventa pe masura ce vechile traditii, mai ales cultice, inceteaza sa mai fie prioritare. Timpul duminical ofera posibilitatea optiunii, virtual el presupune un evantai de alternative, dar totodata acelasi timp naste ingrijoratoarea intrebare: cum se poate umple acest timp? Repausul este conotat ca moment de relaxanta desfatare, dar si ca o stare de gol existential. Din posibila sarbatoare, duminica poate determina la scara individuala o experienta de buna dispozitie, dar si un comic esec. Eliberat de stransoarea unui program decis din afara, insul modem s-a trezit in situatia de a hotari singur ce sa faca efectiv cu timpul sau liber, Ramas fata in fata cu propria-i constiinta, cui realizeaza ca duminica i-a dat ragazul sa sondeze in universul sau interior si sa-si contemple conditia de fiinta in lume sub cele mai diferite chipuri. Reflexul literar al multiplelor semnificatii date repausului duminical nu intarzie sa se produca. Cam atata stiu .Sper ca te-m ajutat putin.
Alte întrebări interesante
Informatică,
8 ani în urmă
Limba română,
8 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Engleza,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă