"Popa Tanda" de Ioan Slavici argumentati ca e nuvela
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
31
Nuvela este specie a genului epic cu un fir narativ central si cu o constructie epica riguroasa, cu un conflict concentrat, implicand un numar redus de personaje.
Ca orice nuvela, Popa Tanda este o opera epica, deoarece autorul isi exprima in mod indirectsentimentele de admiratie si atitudinea fata de parintele Trandafir prin intermediul actiunii, opera avand cele trei elemente: actiune, personaje, narator.Modul de expunere dominanat este naratiunea, iar relatarea faptelor se realizeaza la persoana a III-a si, in general, in mod obiectiv, perspectiva naratoruli asupra faptelor si personajului nefiind marcata afectiv decat rareori, cand punctul sau de vedere coincide cu cel al persopnajului: "Dar tina-l Dumnezeu...tot bun om ramane parintele TRandafir."
Fiind o nuvela, actiunea operei Popa Tanda este mai complicata, mai ampla decat cea a schitei, dar se desfasoara pe un singur plan narativ, iar intamplarile relatate se constituie in momente ale subiectului. Astfel, in expozitiune, autorul infatiseaza direct cateva insusiri ale personajului principal, imaginea dezolanta a satului Saraceni,ca apoi intriga sa prezinte hotararea preotului de a-i asculta pe enoriasi, facandu-i oameni harnici. De aici decurg toate celellalte intamplari - inecrcarea parintelui Trandafir de a schimba cu ajutorul predicii, al sfatului, al batjocuriisau al ocarii, implicarea lui in refacerea propriei gospodarii si in cultivarea pamantului - care constiyuie desfasurarea actiunii.Aceasta atinge [unctul culminant in momentul in care preotul reuseste sa-i antreneze pe o parte din sateni la munca. Deznodamantul aduce in prim-plan tot pe Printele Trandafir la alta varsta, mai batran, dar "tot verde" in postura de bunic , precum si imaginea satului Saraceni, dar total opusa fata de cea de la inceput.
Ca in orice nuvela, exista si aici, in cadrul actiunii un conflict concentrat, atat exterior cat si interior. Cel exteriorse manifesta intre preot si poporeni si se acutizeaza pana ce acestia din urma cer schimbarea preotului, iar cel exterior izvoraste din dorinta preotului de a-i determina pe sateni sa munceasca si ineficienta strategiilor folosite de preot.
Prin toate aceste trasaturi specifice - caracterul epic, actiunea mai complicata, numarul de personaje ai complexitatealor, tehnicile narative folosite, opera literarar Popa Tanda are toate notele definitorii ale unei nuvele.
Uhh...grea compunere...te asigur ca nu este copiata de pe net...te poti interesa...sper ca iti place si te-am ajutat si poate imi rasplatesti efortul :)))
Doar definitia si partea finala pot fi identice, dar acestea trebuie sa fie asa...
Ca orice nuvela, Popa Tanda este o opera epica, deoarece autorul isi exprima in mod indirectsentimentele de admiratie si atitudinea fata de parintele Trandafir prin intermediul actiunii, opera avand cele trei elemente: actiune, personaje, narator.Modul de expunere dominanat este naratiunea, iar relatarea faptelor se realizeaza la persoana a III-a si, in general, in mod obiectiv, perspectiva naratoruli asupra faptelor si personajului nefiind marcata afectiv decat rareori, cand punctul sau de vedere coincide cu cel al persopnajului: "Dar tina-l Dumnezeu...tot bun om ramane parintele TRandafir."
Fiind o nuvela, actiunea operei Popa Tanda este mai complicata, mai ampla decat cea a schitei, dar se desfasoara pe un singur plan narativ, iar intamplarile relatate se constituie in momente ale subiectului. Astfel, in expozitiune, autorul infatiseaza direct cateva insusiri ale personajului principal, imaginea dezolanta a satului Saraceni,ca apoi intriga sa prezinte hotararea preotului de a-i asculta pe enoriasi, facandu-i oameni harnici. De aici decurg toate celellalte intamplari - inecrcarea parintelui Trandafir de a schimba cu ajutorul predicii, al sfatului, al batjocuriisau al ocarii, implicarea lui in refacerea propriei gospodarii si in cultivarea pamantului - care constiyuie desfasurarea actiunii.Aceasta atinge [unctul culminant in momentul in care preotul reuseste sa-i antreneze pe o parte din sateni la munca. Deznodamantul aduce in prim-plan tot pe Printele Trandafir la alta varsta, mai batran, dar "tot verde" in postura de bunic , precum si imaginea satului Saraceni, dar total opusa fata de cea de la inceput.
Ca in orice nuvela, exista si aici, in cadrul actiunii un conflict concentrat, atat exterior cat si interior. Cel exteriorse manifesta intre preot si poporeni si se acutizeaza pana ce acestia din urma cer schimbarea preotului, iar cel exterior izvoraste din dorinta preotului de a-i determina pe sateni sa munceasca si ineficienta strategiilor folosite de preot.
Prin toate aceste trasaturi specifice - caracterul epic, actiunea mai complicata, numarul de personaje ai complexitatealor, tehnicile narative folosite, opera literarar Popa Tanda are toate notele definitorii ale unei nuvele.
Uhh...grea compunere...te asigur ca nu este copiata de pe net...te poti interesa...sper ca iti place si te-am ajutat si poate imi rasplatesti efortul :)))
Doar definitia si partea finala pot fi identice, dar acestea trebuie sa fie asa...
Alte întrebări interesante
Matematică,
8 ani în urmă
Istorie,
8 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă