Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, rolul notațiilor autorului din fragmentul de mai jos.
ACTUL I
SCENA IV
VOICU, POMPILIAN, ȘTEFĂNESCU
Telefonul din boxă a început să sune din chiar momentul intrării lui Ștefănescu. Cu pălăria pe cap, fără să
salute pe nimeni, merge direct spre biroul lui și ridică receptorul, aruncându-și în același timp privirea asupra hârtiilor
de pe masă.
ȘTEFĂNESCU (vorbește scurt, retezat, fără brutalitate, dar puțin mecanic, ca un om obișnuit să vorbească de sute
de ori pe zi la telefon): Da... Eu... Nu... Am zis nu... Pagina a doua, coloana a treia [...] ... Fără clișeu... Fără,
domnule... (Închide telefonul. În aceeași atitudine, în picioare, în fața biroului, cu pălăria în cap, continuă să
răsfoiască hârtiile de pe birou, de la care, de altfel, nicio clipă nu și-a ridicat privirea.) Voicule!
VOICU: Aici. (Se ridică alene de la masă, merge spre boxă, se oprește în fața biroului lui Ștefănescu.)
ȘTEFĂNESCU: E ceva nou?
VOICU: Mai nimic.
Mihail Sebastian, Ultima oră
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
Notatiile autorului, sau didascaliile, sunt instructiunile autorului unei piese de teatru realizate in vederea unei interpretari corespunzatoare a operei pe scena, contribuind si la o mai buna intelegere a textului pentru cititor. In textul suport, autorul, cu ajutorul acestor indicatii scenice, reuseste sa fixeze decorul si principalele trasaturi de caracter ale personajului Stefanescu.
Actiunea are loc in preajma unui birou in posibila companie a altor cativa oameni, fără să salute pe nimeni ,cand Stefanescu raspunde la telefon rasfoind calm niste documente . ,, ridică receptorul, aruncându-și în același timp privirea asupra hârtiilor de pe masă``. Din felul in care preia apelul, reiese personalitatea calculata si calma a acestuia, impletita cu obisnuinta cu care a ajuns sa le trateze . ,, vorbește scurt, retezat, fără brutalitate, dar puțin mecanic, ca un om obișnuit să vorbească de sute de ori pe zi la telefon``
Explicație: