Informatică, întrebare adresată de itzalle3, 8 ani în urmă

Scrieti algoritmii in pseudocod pentru rezolvarea urmatoarelor probleme.
Pentru structura liniara
1.
Se citesc trei numere reale. Se cere sa se afiseze media lor aritmetica, produsul ultimelor
doua si patratul sumei numerelor.
2.
Sa se scrie un program care sa calculeze numarul de picioare dintr-o curte , in care se afla
q gaini, p pisici si doi oameni.
3.
Un dreptunghi are latimea l1 metri si lungimea l2 metri. Aflati perimetrul patratului care
are aria egala cu a acestui dreptunghi.
4.
Se citesc x si y, numere intregi. Afisati ultima cifra a patratului lui x si cifra zecilor pentru
cubul lui y.
5.
Ada vrea să verifice dacă greutatea şi înălţimea ei corespund vârstei pe care o are. Ea a
găsit într-o carte următoarele formule de calcul ale greutăţii şi înălţimii unui copil, v fiind
vârsta : greutate=2*v+8 (în kg), înălţime=5*v+80 (în cm). Realizaţi un program care sa citească vârsta unui copil şi să afişeze greutatea şi înălţimea ideală, folosind aceste
formule.
6.
Algoritmul de interschimbare a două valori reale.
7.
Determinați câte sticle de x litri cu apă trebuie deschise pentru a umple un vas de y litri.


itzalle3: va rog ajutor!! dau coroana la cel mai bun raspuns!!
robertanisoiu: de unde stii care e cel mai bun raspuns?
itzalle3: pai și nu trebuia să pui început și sfârșit/sfârșit daca etc???

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de robertanisoiu
1

Răspuns:

1. Se citesc trei numere reale. Se cere sa se afiseze media lor aritmetica, produsul ultimelor doua si patratul sumei numerelor.

Raspuns 1:

citeste numar1, numar2, numar3;

afiseaza (numar1+numar2+numar3)/3; //media aritmetica

afiseaza numar2*numar3; //produsul ultimelor doua

suma = numar1+numar2+numar3;

afiseaza suma*suma //patratul sumei

2. Sa se scrie un program care sa calculeze numarul de picioare dintr-o curte , in care se afla q gaini, p pisici si doi oameni.

- o gaina are doua picioare deci q gaini vor avea 2*q picioare;

- o pisica are 4 picioare deci p pisici vor avea 4*p picioare;

- un om are doua picioare deci doi oameni au 4 picioare

Raspuns 2:

citeste p, q;

total_picioare = 2*q+4*p+4;

afiseaza total_picioare;

3. Un dreptunghi are latimea l1 metri si lungimea l2 metri. Aflati perimetrul patratului care are aria egala cu a acestui dreptunghi.

- aria dreptunghiului = l1*l2

- aria patratului = lp*lp(latura la patrat)

- ariile sunt egale=>lp*lp=l1*l2=>lp=radical(l1*l2)

- perimetrul patratului este suma laturilor, adica4*lp

Raspuns 3:

citeste l1, l2;

lp=radical(l1*l2);

perimetru_patrat = 4*lp;

afiseaza perimetru_patrat;

4. Se citesc x si y, numere intregi. Afisati ultima cifra a patratului lui x si cifra zecilor pentru cubul lui y.

- ultima cifra a unui numar intreg n este restul impartirii acelui numar la 10 (n%10); patratului lui x este x*x

- cifra zecilor unui numar m se afla impartind un numar la 10 si apoi se ia restul impartirii numarului rezutat la 10 (m/10)%10; cubul lui y este y*y*y

Raspuns 4:

citeste x, y;

patrat_x = x*x;

cub_y=y*y*y;

afiseaza (patrat_x)%10;

afiseaza(cub_y/10)%10;

5. Ada vrea să verifice dacă greutatea şi înălţimea ei corespund vârstei pe care o are. Ea a găsit într-o carte următoarele formule de calcul ale greutăţii şi înălţimii unui copil, v fiind vârsta : greutate=2*v+8 (în kg), înălţime=5*v+80 (în cm). Realizaţi un program care sa citească vârsta unui copil şi să afişeze greutatea şi înălţimea ideală, folosind aceste formule.

Raspuns 5:

citeste v;

greutate_ideala = 2*v+8;

inaltime_ideala = 5*v+80;

afiseaza greutate_ideala;

afiseaza inaltime_ideala;

6. Algoritmul de interschimbare a două valori reale.

Raspuns 6:

citeste a, b;

a=a+b;

b=a-b;

a=a-b;

afiseaza a;

afiseaza b;

7. Determinați câte sticle de x litri cu apă trebuie deschise pentru a umple un vas de y litri.

- daca notam cu n=y/x avem doua cazuri:

- cazul 1: daca y se imparte exact la x, avem nevoie de n sticle;

- cazul 2: daca y nu se imparte exact la x, avem nevoie de n+1 sticle;

Raspuns 7:

citeste x, y;

daca y%x = 0 //y se imparte exact la x, restul impartirii este 0

 n = y/x;

altfel

 n = (y/x)+1;

afiseaza n;

Explicație:

Alte întrebări interesante