Informatică, întrebare adresată de danielabrz, 8 ani în urmă

Scrieti un program care introduce de la tastatura valorile pentru 3 laturi ale
unui triunghi notate a, b, c si inaltimea acestuia notata cu h.
a) Scrieti o functie care verifica ce fel de triunghi este: echilateral, isoscel sau
oarecare;
b) Scrieti o functie care calculeaza aria triunghiului (functia va fi de tip intreg
si va avea 2 paramentrii intregi - bazei si inaltimea, functia va returna
valoarea ariei);
c) Afisati pe ecran ce fel de triunchi este (echilateral, isoscel sau oarecare) si
aria acestuia.

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de rdutogoe
0

Răspuns:

#include <iostream>

#include <math.h> // in cazul in care va fi folosita teorema lui Heron

using namespace std;

void tip_triunghi(int a, int b, int c)

{

if (a == b && b == c)

cout << "triunghi echilateral";

else

{

  if ((a == b && b != c) || (a == c && b != c) || (b == c && a != b)

  cout << "triunghi isoscel";

}

else

cout << "triunghi oarecare";

}

int arie(int x, int h) // x este baza, iar h este inaltimea

{

 return (x * h);

}

void arie_triunghi(int a, int b, int c)

{

   int p;

   p = (a + b + c) / 2; (semiperimetrul)

   cout << (double)(sqrt(p * (p - a) * (p - b) * (p - c));

   

}

int main()

{

int a, b, c; //laturi

int h; //inaltimea

int baza;

cin >> a >> b >> c >> h;

tip_triunghi(a, b, c); // se verifica tipul triunghiului

cout << endl;

/*in enunt nu se specifica baza, deci va trebui sa afisez aria prin alte metode */

/*daca se stie baza, atunci:

arie(baza, h);

*/

//altfel:

arie_triunghi(a, b, c); // voi folosi teorema lui Heron, ceea ce nu e foarte practic

}

Explicație: o vei avea in comentarii si in numele variabilelor

Alte întrebări interesante