Sunt la mate-info intensiv si ne-a predat in clasa ,dar n-am înțeles.Am ca exemplu de introdus de exemplu "Oglinditul unui numar " ,ceva de genul:
Fie x;
og=0;
while(x!=0)
{
og=og*10+x&20;
x/=10
}
In ce program trebuie introdus (World, New text ,microsoft power presentation sau alt program) si care litere trebuie inlocuite (x sau toate literele) .Va rog mult ,dau 100 de puncte
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
3
Salut. In primul rand "programul" pe care l-ai afisat mai sus este un "program" care este scris intr-un limbaj, si anume limbajul de programare C++. Pentru inceput eu ti-as recomanda sa folosesti CodeBlocks. Este foarte simplu de folosit si dupa cateva zile te vei obisnuii cu el.
In al-doilea rand, literele din programul de mai sus vor lua o valoare la un moment dat. Tu poti sa modifici literele respective cum vrei tu, din moment ce le folosesti unde trebuie si corect. (og=og*10+x%10)
Daca mai ai ceva nelamuriri in legatura cu aceasta problema, nu ezita sa ma contactezi. Eu iti urez succes in continuare!
In al-doilea rand, literele din programul de mai sus vor lua o valoare la un moment dat. Tu poti sa modifici literele respective cum vrei tu, din moment ce le folosesti unde trebuie si corect. (og=og*10+x%10)
Daca mai ai ceva nelamuriri in legatura cu aceasta problema, nu ezita sa ma contactezi. Eu iti urez succes in continuare!
Răspuns de
2
Heei, limbajele de programare folosite in liceu sunt C++, Pascal si mai nou acum Python, care este o combinatie dintre C# si C++. Presupun ca faci la fel cum am facut si eu in liceu, C++. Trebuie sa-ti descarci de pe net un program, gen CodeBlocks(eu in asta lucram), dar poti sa lucrezi si online. Eu mi-am facut cont pe www.sololearn.com/ si sunt foarte multumita. Am aplicatia si pe telefon; iti preda niste aspecte teoretice si apoi te testeaza prin exercitii foarte simple. Puls ca poti sa scrii si sa testezi programe de orice marime.
Poti sa inveti fara profesori limbaje de programare precum C#, Java etc....
Iar cu privire la exercitiul tau, tu trebuie sa te gandesti ce face programul mai intai. Da-ti un exemplu, intelege-l si apoi va fi mult mai usor.
123 oglinditul va fi 321
Acum trebuie sa te gandesti cum faci oglinditul in matematica:
-observam ca ultima cifra 3(cifra unitatilor) va fi cifra sutelor pentru exemplul nostru
-2 ramane pe acceazi pozitie, cifra zecilor
- 1 devine cifra unitatilor
Deci programul va fi:
citeste x //citim numarul 123
ogl=0 // declaram si apoi initializam variabila oglindit cu 0
while(x!=0) // cat timp exista numarul 123
{
ogl=ogl*10+x%10 // x%10 reprezinta ultima cifra a lui x
x/=10 //impartim pe x la 10 pentru ca sa trecem la pasul urmator
} //while se repeta pana x devine 0
scrie ogl
Pe pasi
x=123
p1: 123!=0 DA
ogl=0+123%10=3
x=123/10=12
p2: 12!=0 DA
ogl=3*10+12%10=30+2=32
x=12/10=1
p3: 1!=0 DA
ogl=32*10+1=321
x=0
p4Ș 0!=0 NU
ogl=321
Bafta!!
Poti sa inveti fara profesori limbaje de programare precum C#, Java etc....
Iar cu privire la exercitiul tau, tu trebuie sa te gandesti ce face programul mai intai. Da-ti un exemplu, intelege-l si apoi va fi mult mai usor.
123 oglinditul va fi 321
Acum trebuie sa te gandesti cum faci oglinditul in matematica:
-observam ca ultima cifra 3(cifra unitatilor) va fi cifra sutelor pentru exemplul nostru
-2 ramane pe acceazi pozitie, cifra zecilor
- 1 devine cifra unitatilor
Deci programul va fi:
citeste x //citim numarul 123
ogl=0 // declaram si apoi initializam variabila oglindit cu 0
while(x!=0) // cat timp exista numarul 123
{
ogl=ogl*10+x%10 // x%10 reprezinta ultima cifra a lui x
x/=10 //impartim pe x la 10 pentru ca sa trecem la pasul urmator
} //while se repeta pana x devine 0
scrie ogl
Pe pasi
x=123
p1: 123!=0 DA
ogl=0+123%10=3
x=123/10=12
p2: 12!=0 DA
ogl=3*10+12%10=30+2=32
x=12/10=1
p3: 1!=0 DA
ogl=32*10+1=321
x=0
p4Ș 0!=0 NU
ogl=321
Bafta!!
Alte întrebări interesante
Matematică,
8 ani în urmă
Istorie,
8 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Chimie,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă