Un Pătrat Magic este un pătrat ce conține numerele de la 1 la n 2 în care sumele fiecăror linii, coloane și a celor două diagonale sunt egale. Această sumă se mai numește și constanta pătratului magic.
Pătrat Magic cu constanta 15
Cerința
Se dă un număr natural n, urmat de o matrice pătratică cu n * n elemente, numere naturale. Să se verifice dacă matricea dată este un pătrat magic.
Date de intrare
Programul citește de la tastatură numărul n, iar apoi n * n numere naturale, reprezentând elementele matricei.
Date de ieșire
Programul va afișa pe ecran true dacă matricea dată este un pătrat magic sau false dacă nu este.
Restricții și precizări
3 ≤ n ≤ 500
cele n numere citite vor fi mai mici sau egale decât 250.000
Exemplu
Intrare
3
4 9 2
3 5 7
8 1 6
Ieșire
true
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
patrat_magic1
#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
/** # desen tehnic
0 0 N N N N 0 0
0 0 N N N N 0 0
V V 0 0 0 0 E E
V V 0 0 0 0 E E
V V 0 0 0 0 E E
V V 0 0 0 0 E E
0 0 S S S S 0 0
0 0 S S S S 0 0
**/
int main()
{
int nr = 1, n, a[101][101];
cin>>n;
/// generare clasica
for(int i=0;i<n;++i)
for(int j=0;j<n;++j)
a[i][j] = nr++;
/// vom roti elem patratului din zonele N, S, E si V cu 180 grade
/// N - S
for(int k=0; k<n/4; ++k)
{
int pas = 1;
for(int x=k, y=n/4, i=n-k-1, j=3*n/4-1; pas<=n/2; ++y, --j, ++pas)
swap(a[x][y], a[i][j]);
}
/// V - E
for(int k=0; k<n/4; ++k)
{
int pas = 1;
for(int x=n/4, y=k, i=3*n/4-1, j=n-k-1; pas<=n/2; ++x, --i, ++pas)
swap(a[x][y], a[i][j]);
}
/// afisare
for(int i=0;i<n;++i)
{
for(int j=0;j<n;++j)
cout<<a[i][j]<<' ';
cout<<'\n';
}
return 0;
}
patrat_magic0
#include <iostream>
using namespace std;
bool f[1000000];
int a[1000][1000];
int main()
{
int n;
bool magic = true;
cin>>n;
for(int i=0;i<n;++i)
for(int j=0;j<n;++j){
cin>>a[i][j];
if(a[i][j]>n*n || a[i][j]<1) magic = false;
if(f[a[i][j]] == 0) f[a[i][j]] = 1;
else magic = false;
}
int s, c;
/// diagonalele + constanta
int s1 = 0, s2 = 0;
for(int i=0;i<n;++i)
s1+=a[i][i], s2+=a[i][n-i-1];
if(s1!=s2) magic = false, c=0;
else c = s1;
/// liniile
for(int i=0;i<n;++i)
{
s=0;
for(int j=0;j<n;++j)
s+=a[i][j];
if(s!=c) magic = false;
}
/// coloanele
for(int i=0;i<n;++i)
{
s=0;
for(int j=0;j<n;++j)
s+=a[j][i];
if(s!=c) magic = false;
}
cout<<boolalpha<<magic;
return 0;
}
Explicație: