Va rog frumos sa imi dati si mie un rezumat la Avatarii Faraonului de Mihai Eminescu plz rapid e urgent
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
5
1
Tema metempsihozei în creaţia eminesciană
-
desăvârşire lirică şi exerciţiu
creator
Tema literară a metempsihozei reprezintă un cumul de filosofie, fantastic, mitologie şiorientalitate, toate aşezate pe temelia literară a unui demiurg îmbătat cu iluzii
ontice. Eugen
Simion spunea că pentru Mihai Eminescu „
metempsihpza formează un punct de atracţie
”
1
,
tocmai din acest motiv, această temă apare la Eminescu în nuvela fantastico
-
filosofică
Sărmanul Dionis
, nuvelă în care această temă are rolul de a potenţa frumuseţea neregulată a
eroului romantic, iubirea care-
l nobilează în timp şi spaţiu, peisajul lunar şi plasticitateaacestuia, corespondenţa inedită dintre personaje, dar apar şi motive care se subsumeazăacestei teme cum ar fi cartea magică, ispitirea de către Diavol, căderea luciferică şi multealtele. Această temă apare deopotrivă şi în „eseul filosofic”
Archaeus
, însă, cea maiimportantă creaţie eminesciană despre metempsihoză este nuvela fantastică
Avatarii faraonului Tlà
.
Atunci când se vorbeşte desp
re nuvela
Avatarii faraonului Tlà
a lui Mihai Eminescu
este obligatoriu a se aduce în discuţie rolul pe care l
-
a avut criticul literar George Călinescu înexistenţa acesteia. George Călinescu este cel care a descoperit şi a editat această nuvelă aflată
în
manuscrisul 2255, reuşind în anul 1932 să o publice în „Adevărul literar şi artistic”, XI, nr.603, din 26 iunie, scriind despre această nuvelă şi un studiu critic intitulat
Avatarii faraonuluiTlà
, acest studiu reprezentând şi teza de doctorat a marelui c
ritic literar.Nuvela
Avatarii faraonului Tlà
este una neterminată şi cu numeroase carenţe paragrafice, lipsind din cuprinsul nuvelei un număr mare de pagini care nu fac altceva decâtsă îngreuneze lectura acestei opere iar firul narativ al acesteia să fie foarte greu de urmărit,mai ales că este vor
ba de
spre o operă care
t
ratează tema metempsihozei
, caracterul special al
acesteia urmat de nişte carenţe textuale destul de consistente reprezentând pentru cititori oadevărată aventură. Despre faptul că nuvela
Avatarii faraonului Tlà
nu a fost terminată
nu
există dovezi concrete; speculând am putea spune că Eminescu a finalizat
-
o, însă, la fel cum
s-a întâmplat cu paginile 39-
44, pagina 60 dar şi altele, este posibil ca şi ultimul episod alnuvelei, cel anticipat în primul episod şi rezervat celui de
-al treilea avatar al faraonului Tlà,
„un om sinistru şi rece, cu faţa de bronz”, să fi dispărut din manuscrisul original;
există şi mai
marea posibilitate
ca Eminescu să nu
-
şi fi încheiat nuvela, însă motivul acestui fapt nu poate
fi cunoscut, opera acestuia f
iind una postumă, publicată după moartea autorului. Prinanticiparea în primul episod al operei a episodului final, Eminescu nu face altceva decât să
ofere cititorilor posibilitatea de a-
şi imagina ei înşişi cel de
-al patrulea episod, creînd astfel unfel
de „opera aperta” în care cititorul este lăsat să
-
şi creeze propria „micronuvelă”. Fiindvorba însă despre o operă literară care tratează tema metempsihozei avem oarecum şi oanumită cheie de creaţie, trebuind să ne raportăm în permanenţă atât la previziunea făcută în primul episod de către personajul arhetip, faraonul Tlà, cât şi la celelalte avataruri, posterioare, ale faraonului; putem spune astfel că cititorul este supus unui exerciţiu de creaţie,asemănător în termeni dăscăleşti unui eseu structurat, iar acea încifrare a libertăţii de creaţiespecifică unei opere despre metempsihoză este impusă în acest caz nu doar scriitorului
Alte întrebări interesante
Biologie,
8 ani în urmă
Engleza,
8 ani în urmă
Limba română,
8 ani în urmă
Chimie,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă