Va rog imi trebue urgent eseul cu tema : omul in societatea moderna si al doilea eseu : omult in societate preindustriala va rog pe ambele ajutima va rog frumos
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
1
primul eseu
Din cele mai vechi timpuri, oamenii traiesc unii alaturi de altii, in comunitati mai mult sau mai putin numeroase, complexe; statul ar fi comunitatea cea mai avansata. Este omul o fiinta sociala in mod natural sau in mod artificial? Este sociabilitatea o parte a naturii umane sau nu? Filozofi diferiti au dat raspunsuri diferite. Cei care sustin ca omul este o fiinta sociala in mod natural, ofera automat o explicatie pentru faptul ca, din cele mai vechi timpuri, traim in societati. Dar cum pot explica acest fapt cei care sustin ca omul nu este o fiinta sociala in mod natural? De ce, cum a trecut omul de la starea naturala la starea sociala?
Thomas Hobbes sustine ca, desi starea sociala nu este starea naturala a omului, totusi este starea la care omul ajunge in mod inevitabil. Pe de-o parte, in starea naturala fiecare om are o libertate deplina, deoarece nu exista o autoritate oficiala, nu exista legi oficiale, astfel incat fiecare om este liber sa faca ceea ce doreste sau, mai potrivit spus, ceea ce poate. Pe de alta parte, la fiecare om libertatea se masoara dupa putere, libertatea este data de putere. Cu cat sunt mai puternic, cu atat sunt mai liber.
Hobbes sustine ca omul este in mod esential egoist, rau mai degraba decat bun. Cel puternic il domina, il exploateaza pe cel slab, atat cat doreste, atat cat poate. Fiecare om va incerca sa isi realizeze interesele, dorintele, scopurile, prin cele mai eficiente mijloace de care dispune, chiar daca astfel il raneste pe celalalt. Omul este lup fata de om („homo homini lupus”). Daca eu am un anumit scop, daca pentru a-mi realiza acel scop trebuie sa il ranesc pe celalalt, daca sunt mai puternic decat celalalt indeajuns de mult incat sa il pot rani, fara sa fiu pedepsit, fara ca apoi sa suport consecinte negative (sau astfel incat consecinte negative sa cantareasca pentru mine mai mult decat consecintele pozitive ale realizarii acelui scop), atunci il voi rani pe celalalt, intr-un mod total firesc, conform naturii mele de om (egoist, rau mai degraba decat bun).
Datorita conflictelor, crimelor, talhariilor si altor asemenea fapte, constante si foarte numeroase, in starea naturala bantuie teama, suspiciunea. Oamenii se simt mereu mult prea amenintati. Asadar, pe baza unui contract social, oamenii decid sa depaseasca starea naturala si sa intre in starea sociala. Contractul social stabileste libertatile, drepturile si datoriile fiecarui membru al societatii, stabileste legile pe care fiecare trebuie sa le respecte, legile care spun ceea ce este permis si ceea ce este interzis, in relatiile dintre membrii societatii. Omul accepta sa ii fie ingradita libertatea, sa fie condus de altcineva, intr-o anumita masura, conform legilor stabilite in contractul social, pentru a capata protectie, siguranta, garantia ca ii sunt recunoscute si respectate mai multe drepturi, libertati. Starea sociala este mai avantajoasa decat starea naturala. Astfel se explica de ce omul devine (in mod artificial, prin alegere) o fiinta sociala, sustine Hobbes.
scuze dar nu pot răspunde la următorul eseu
imi pare rau
Din cele mai vechi timpuri, oamenii traiesc unii alaturi de altii, in comunitati mai mult sau mai putin numeroase, complexe; statul ar fi comunitatea cea mai avansata. Este omul o fiinta sociala in mod natural sau in mod artificial? Este sociabilitatea o parte a naturii umane sau nu? Filozofi diferiti au dat raspunsuri diferite. Cei care sustin ca omul este o fiinta sociala in mod natural, ofera automat o explicatie pentru faptul ca, din cele mai vechi timpuri, traim in societati. Dar cum pot explica acest fapt cei care sustin ca omul nu este o fiinta sociala in mod natural? De ce, cum a trecut omul de la starea naturala la starea sociala?
Thomas Hobbes sustine ca, desi starea sociala nu este starea naturala a omului, totusi este starea la care omul ajunge in mod inevitabil. Pe de-o parte, in starea naturala fiecare om are o libertate deplina, deoarece nu exista o autoritate oficiala, nu exista legi oficiale, astfel incat fiecare om este liber sa faca ceea ce doreste sau, mai potrivit spus, ceea ce poate. Pe de alta parte, la fiecare om libertatea se masoara dupa putere, libertatea este data de putere. Cu cat sunt mai puternic, cu atat sunt mai liber.
Hobbes sustine ca omul este in mod esential egoist, rau mai degraba decat bun. Cel puternic il domina, il exploateaza pe cel slab, atat cat doreste, atat cat poate. Fiecare om va incerca sa isi realizeze interesele, dorintele, scopurile, prin cele mai eficiente mijloace de care dispune, chiar daca astfel il raneste pe celalalt. Omul este lup fata de om („homo homini lupus”). Daca eu am un anumit scop, daca pentru a-mi realiza acel scop trebuie sa il ranesc pe celalalt, daca sunt mai puternic decat celalalt indeajuns de mult incat sa il pot rani, fara sa fiu pedepsit, fara ca apoi sa suport consecinte negative (sau astfel incat consecinte negative sa cantareasca pentru mine mai mult decat consecintele pozitive ale realizarii acelui scop), atunci il voi rani pe celalalt, intr-un mod total firesc, conform naturii mele de om (egoist, rau mai degraba decat bun).
Datorita conflictelor, crimelor, talhariilor si altor asemenea fapte, constante si foarte numeroase, in starea naturala bantuie teama, suspiciunea. Oamenii se simt mereu mult prea amenintati. Asadar, pe baza unui contract social, oamenii decid sa depaseasca starea naturala si sa intre in starea sociala. Contractul social stabileste libertatile, drepturile si datoriile fiecarui membru al societatii, stabileste legile pe care fiecare trebuie sa le respecte, legile care spun ceea ce este permis si ceea ce este interzis, in relatiile dintre membrii societatii. Omul accepta sa ii fie ingradita libertatea, sa fie condus de altcineva, intr-o anumita masura, conform legilor stabilite in contractul social, pentru a capata protectie, siguranta, garantia ca ii sunt recunoscute si respectate mai multe drepturi, libertati. Starea sociala este mai avantajoasa decat starea naturala. Astfel se explica de ce omul devine (in mod artificial, prin alegere) o fiinta sociala, sustine Hobbes.
scuze dar nu pot răspunde la următorul eseu
imi pare rau
c221:
Multumesc mult. Mult
Alte întrebări interesante
Limba română,
8 ani în urmă
Limba română,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Franceza,
8 ani în urmă
Chimie,
8 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă