Limba română, întrebare adresată de melymelo20, 8 ani în urmă

2. Scrie o pagină de jurnal, în care să povestești evenimentul ales, având în vedere următoarele recomandări:
- datează-ți însemnarea; folosește persoana l; - relatează cât mai detaliat evenimentul ales, urmărind cro-
nologia întâmplărilor; - redă cu sinceritate ce s-a întâmplat și în ce fel ai participat la eveniment; - folosește
diferite reprezentări (desene, simboluri) prin care să evidențiezi ceea ce vrei să comunici.
obim
E urgenttt va roggg

Răspuns de cristianaclv
Începi prin a scrie data în partea dreaptă a paginii: 25.10.2020
Folosești formula de introducere: Dragă jurnalule
Decizi ce vrei să povestești: Eu am ales să povestesc o călătorie în Madrid cu avionul.
Ca desen/semne: poți desena avioane pe hârtie, norișori și (asta dacă ai talent) ți-am lăsat mai jos o idee interesantă pe care ai putea s-o desenezi undeva prin centrul paginii și să scrii pe lângă desen, încadrându-l frumos în pagină.
OBS: nu uita să respecți alineatul (eu nu prea am cum să-l respect) și semnele de punctuație (eu le-am pus pe toate, dar dacă observi ceva lipsă, te rog să le adaugi)

Dragă jurnalule,

Ziua de azi a fost tare interesantă și plină de evenimente! Vreau să spun că nu cred că voi uita vreodată călătoria cu avionul spre Madrid. Dar, hai să încep cu începutul. M-am trezit extrem de fericită astăzi. Mi-am făcut rutina de dimineață, am luat micul dejun în grabă, apoi m-am asigurat că aveam toate lucrurile necesare în bagajul pe care urma să-l iau cu mine în avion. Mi-am luat rămas bun de la buni, care m-a făcut să-i promit că o să-i aduc un magnet pe care avea să-l adauge colecției ei uimitoare, pe frigiderul ei vechi din bucătărie. Sărutând-o de rămas bun, am plecat, împreună cu mama mea, spre aeroport.
Când am ajuns în aeroport ne-am îndreptat spre check-in, iar apoi am hotărât să explorăm puțin magazinele pentru că ajunsesem puțin cam devreme. Mi-am cumpărat câteva reviste pentru că știam că o să mă plictisesc foarte repede.
După ce ne-am îmbarcat și ne-am găsit locurile, am fost atenți pentru câteva minute la ceea ce ne explicau însoțitorii de zbor despre măsurile de siguranță care trebuiau respectate pe timpul călătoriei. Ne-au explicat ce să facem în cazul în care turbulențele ne atacă avionul, dar și, în situații extreme, dacă ne-am prăbuși. Trebuie să recunosc că aveam emoții. Era prima dată când zburasem cu avionul și gândul că s-ar putea prăbuși îmi creea fiori pe șira spinării.
Călătoria spre Madrid a fost groaznică! În spatele meu a stat un cuplu cu un copil mic, iar acesta a plâns încontinuu! Nimeni nu-l putea opri. Am încercat să fac orice pentru a mă concentra la revistele mele de modă, însă zgomotul era insuportabil. Toată lumea din avion se plângea, iar mămica se simțea tare neputincioasă, sau așa cred eu, după față dezamăgită și iritată pe care a avut-o tot drumul. Iar, atunci când ne debarcam din avion, un pasager neatent m-a lovit în cap cu ghiozdanul lui gigantic! A durut atât de tare! Și m-am înfuriat peste măsură. Până și mama mi-a luat apărarea în fața necunoscutului, punându-l să-și ceară iertare pentru că mă lovise.
Ah, și să nu uit! După ce ne-am luat bagajele am așteptat autobuzul în stație, ca mai apoi să aflăm că muncitorii se află în grevă, iar autobuzele nu mai merg pentru că nu are cine să le conducă! Am fost atât de nervoase! Dar am fost nevoite să comandăm un taxi spre hotel.
Nici la hotel lucrurile n-au fost roz. Când am ajuns am aflat că oamenii din camera noastră încă nu au plecat. Aparent, cuplul care erau cazați înaintea noastră au rămas blocați în baie, iar instalatorul era pe drum. Așa că, am fost nevoite să așteptăm în sala de mese, unde am luat prânzul obosite și resemnate.
Uf! A fost atât de obositoare ziua de astăzi. Însă sunt sigură că cea de mâine o să fie mult mai interesantă. Avem în plan să vizităm centrul și să facem câteva cumpărături pentru că Madridul este locul în care poți face cel mai bine cumpărături.
Acum am în plan să dorm. Sunt tare obosită. O să te țin la curent cu ceea ce se mai întâmplă.