Ajutor exercițiul cu accepta provocarea zilei
Răspunsuri la întrebare
deoarece intre minge si cupa exista un obstacol, nu putem trimite direct mingea in gaura. Atunci vom folosi metoda ricoseului
notam cu a distanta de la minge la peretele de jos (opus obstacolului) si cu b distanta de la gaura la acelasi perete
mingea va fi trimisa spre punctul M de pe acest perete, sub un unghi x, care trebuie sa fie egal cu unghiul sub care ricoseaza de perete si se indreapta spre gaura
daca notam A locul in care se afla mingea initial, B proiectia lui pe perete, C locul gaurii si D proiectia lui C pe perete, obtinem 2 triunghiuri dreptunghice ABM si CDM unde m(AMB)=m(CMD)=x
aplic functia tangenta in fiecare dintre cele 2 triunghiuri
tgx=tg(AMB)=AB/BM
tgx=tg(CMD)=CD/CM
deci AB/BM=CD/CM AB/CD=BM/CM=k
Deci mingea va fi directionata spre punctul M pe care-l determinam astfel incat rapoartele de mai sus sa fie egale (cunoastem pe AB si CD)
cu proportii derivate BM/CM=k/1 BM+CM)/CM=(k+1)/1
CM=BC/(k+1)
Citește mai multe pe Brainly.ro - https://brainly.ro/tema/5230814#readmore
se construiesc imaginile in oglinda (simetrice) ale bilei si gaurii ( "hole")de masa biliard
unim in desen bila virtuala cu gaura reala si tinem minte PUNCTUL UNDE ACESTA DREAPTA imaginara intersecteaza peretele orizontal de jos
.......
Cele 4 puncte (2 reale, 2 virtuale, in lumea de dincolo de Oglinda a lui Alice in Wonde land) formeaza un un trapez isoscel (sau , diagonalele, 2 tr.isoscele asemenea, stanga si dreapta) cu 4 unghiuri ascutite congruente.
"Normala " (= perpendiculara) la perete in punctul acela este si ea paralela cu "bazele" trapezului (triunghiurilor isoscele) si va forma 2 unghiuri ascutie cu diagonalele; unghiuri insa congruente (alterne interne) cu unghiurile congruente din cele 2 tr.isoscele; deci normala la perete va forma unghiuri congruente cu traseele bila reala -perete si , respectiv, perete-gaura reala; deci se respecta cerinta ( "ricoseaza in acelasi fel ca raza de lumina pe oglinda"= unghiulde incidenta =unghiul de reflexie", se zice la fizica romaneasca, pe are am invatat-o eu)
asadar traseul pecare trebuie sa il alaega maestrulde biliard/golf este sa tinteasca acel punctde intersectie obtinut la inceput.
Obs
am completat-complicat desenul pt a oferi justificare teoretica; am facut un fel de demonstratie...
rezolvarea "pe scurt" este sa construiesti bila virtuala in oglinda ( ca in "Harry Potter si Piatra Filosofala", unde Piatra Filosofala apare intai in oglinda si abia apoi in lumea reala, in mana lui Harry Potter) si sa unesti cu o linie imaginara aceasta bila imaginara cu gaura (cupa, "the hole') reala.Punctul de intersectie cu peretele este punctul care trebuie tintit de catre jucator.