Limba română, întrebare adresată de MirelaCutajoasa, 8 ani în urmă

Am nevoie de o recenzie a cărții Momo de Michael Ende. Dau coroana​

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de fgagagsa
2

Răspuns:

În carte este vorba despre timp, o problemă întâlnită și în zilele noastre, deoarece se scurge prea repede, fiind insuficient pentru oameni. Cel mai interesant aspect al cărții este faptul că te învață o lecție, fără să îți dai seama: să fii prietenos și să nu fii ușor de manipulat. Cuvintele cheie care ar descrie cel mai bine această lectură sunt: timpul, magia, prietenia, bunătatea Mesajul cărții este bunătatea.

Această carte a fost foarte interesantă, plină de acțiune și emoții. Autorul ne prezintă o fetiță pe nume Momo, care trăiește printre ruinele unui vechi amfiteatru, de la marginea unui mare oraș. Ea avea un dar, acela de a asculta. In timp, Momo și-a facut mulți prieteni. Ei îi aduceau mâncare și petreceau mult timp alături de ea, vorbind și jucându-se împreună.

Totul mergea ca pe roate, până când liniștea orașului a fost tulburată de către oamenii cenușii. Misiunea lor era aceea de a fura timpul oamenilor. Momo nu s-a lăsat manipulată de oamenii cenușii, iar într-un final, cu ajutorul maestrului Hora, a reușit să îi învingă.

Cele mai captivante întâmplări au fost la finalul cărții, când Momo a eliberat florile timpului și atunci când oamenii cenușii s-au luptat pentru a obține cât mai multe trabucuri, deoarece ei dobândeau puterea fumându-le.

Am fost impresionat de jocul pe care l-au creat copiii și Momo în vechiul amfiteatru. În jocul lor imaginar ei au plecat într-o călătorie cu vaporul de cercetare, Argos, pentru a opri „Taifunul continuu”. Ei au avut parte de multe aventuri plăcute, încercând să descopere cât mai multe lucruri despre acele mări necunoscute și despre creaturile întâlnite în călătoria lor.

Explicație:

sper ca te am ajutat

MirelaCutajoasa: mulțumesc