#include < iostream >
using namespace std;
int main()
{
long long unsigned n, i, s = 0;
cin >> n;
for (i = 1; i <= n; i++)
s = s + n - i;
cout << s;
return 0;
}
O explicatie la fiecare linie in parte (explicata bine) cum functioneaza?
Răspunsuri la întrebare
Răspuns:
Explicație:
#include < iostream > // aceasta este directiva de preprocesare sau //biblioteca, inclusa in program pentru diferite tipuri de operatii
using namespace std;
// functiile cin si cout ( citire si afisare) sunt bazate pe aceasta line de cod,
// dar aceasta este valabila in programe precum CodeBlocks, fiecare
// program avand diferite cerinte, precum si directivele de preprocesare
pot fi diferite
int main() // indica faptul ca se intra in programul principal
{ //anunta faptul ca urmeaza un bloc de intructiuni
long long unsigned n, i, s = 0;
// long long unsigned reprezinta un tip de date de dimensiuni foarte mari
// cu ajutorul caruia de declara variabilele n, i și s, s fiind inițializat cu valoarea 0,
cin >> n;
// functia cin, sau functia de citire este urmata de carcterele >>,
// fiind functia input a programului, ce indica citirea de la tastatura a
// variabilei n, ea fiind in concordanta cu linia de cod
// using namespace std; declarata anterior
for (i = 1; i <= n; i++)
s = s + n - i;
// for - este structura repetitiva cu contor sau numar cunoscut de pasi
// care in prima faza initializeaza variabila i cu valoarea 1, adica, se vor
// parcurge toate numerele de la 1 la valoarea lui n citita anterior
// dupa care se verifica conditia i<=n iar daca aceasta este adevarata
// se executa instructiunea subordonata, adica s = s+ n-i; instructiune
// care construieste in variabila s o noua valoare creata prin adunarea //valorii "vechi" stocate in s cu valoarea lui n si in final scăderea valorii
// lui i . Dupa executie are loc contorizarea, adica i++, care este //echivalenta cu instructiunea i = i+1, adica i creste cu o unitate dupa //fiecare instructiune ( s = s + n- i) executată. Dupa contorizare are loc din
// nou loc comparatia dintre i si n, iar daca este adevarata, se executa //instructiunea din nou, apoi i creste iar cu o unitate, pana cand i devine
// mai mare decat n, iar in acest caz valoarea devine fals, ceea ce face ca bucla sa se opreasca
cout << s;
// cout este functia de output a programului (de afisare) ce indica afisarea //in consola a ceea ce urmeaza dupa , caracterele << ; si de variabila s, in //acest caz pe ecran afisandu-se valoarea variabile s care a fost //construita in bucla repetitiva anterioara
return 0;
} // arata finalul blocului de instructiuni, este obligatorie, atunci cand o deschidem,( un bloc de intructiuni = mai multe linii de cod, mai multe comenzi)