limbajul folosit ți se pare adecvat pentru prezentarea unui joc pe calculator? argumentează-ți părerea
Răspunsuri la întrebare
Pe scurt:
Si DA ,si NU.mai mult NU.
Pe "lung":
Este prea alambicat, stufos, cult.Se vede ca cel (mai degraba cea) ce face cronica si-a facut cultura generala (vasta) din lecturi multiple si ca s-a format in alti ani ("vad" asta pt. ca si eu am o varsta).
Nu cred ca se poate apropia de tinerii din ziua de azi.Autoarea recenziei pare un fel de K.J. Rawling-tribute, dar nu are simtul dozajului nici originalitatea creativa a genialului model.Asemenea unei soprane care, fortand, ajunge in falset.
Din cate inteleg descrie un RPG combinat cu un fel de shooter,deci ceva dinamic, de lupta.Cine mai are timp, in dinamica actiunii, sa citeasca "steiuri de stanca, tragice si marete" sau "defileul putreziciunii"?Sunt multe exprimari arhaice "malachita " in loc de malachit.
Cronicara percepe lumea virtuala romantic si arhaic (steide stanca, -ce copil mai stie de stei?; "arma-imi dispare" in loc de imi dispare arma, gen "unde nu mi ti-l ia Fat Frumos pe zmeu si ... " am uitat cum se cheama acest stil care apropie personajul si cititorul de actiune, ..e bun , dar e arhaic, de basm romanesc din epoca tiparita sau chiar povestita de bunici din alte vremuri).
Pt o lume virtuala fantastica, este bine sa infloresti povestea dar aici este inflorita prea mult si din prea multe surse.Folclor si terminologie romaneasca ( varcolaci, capcauni), mitologie antica greco-romana (caduceu), folclor anglo-saxon horror cinema (zombies) amestecat cu termeni tehnici (sfere de foc, viespi mecanice, spirala ) , lumea pietrlor pretioase (opal, turcoaz , malachita) si chiar mici aluzii 'adulte" (diavoli estropiati-ce relevanta are estropierea? brate paroase-si daca nu erau paroase, jocul era altfel??).De obicei, intr-un joc se presupune o poveste si o mitologie, prezentata la inceput.Dar ...una , nu 7!
Per ansamblu un "ghiveci calugaresc".Nu mi-a placut .M-a convins ca autoarea recenziei are o cultura si o imaginatie vaste. Si mi-a povestit ce a trait/simtit EA, nu ce ar putea trai/simti altul , construit altfel.Nu m-a sfatuit daca sa joc sau nu , sa cumpar sau nu, sa instalez sau nu jocul.
Cronica mai are un minus.De obicei in recenzia la un joc trebuiesc si date concrete despre plusurile si minusurile jocului, dotarile tehnice ale terminalului pe care se poate juca, gradul de dificultate al nivelelor (vezi cronicile de pe PC G@m!ng sau similare).Acestea lipsesc aici cu desavarsire.
Lipsesc si NUMELE JOCULUI, versiunea, pretul, data lansarii, existenta unor eventuale servere gratuite.
Per ansamblu, NU este o cronica adecvata, practic este un eseu (specie literara).
Si aceasta in principal pt ca limbajul folosit nu e adecvat prezentarii unui joc.
Nu recomand producatorului sa mai apeleze la respectiva persoana, asa buna scriitoare si culta cum este dansa, daca vrea sa isi cresca vanzarile si numarul de jucatori.