Limba română, întrebare adresată de rox23765, 8 ani în urmă

O compunere in care sa descrii un rasarit de soare la malul marii. Va rogggg, e urgent.

Răspuns de Amy952

Bună! ❤️

Cerință : Compunere în care sa descrii un răsărit de soare la malul marii.

Răspuns:

Răsăritul unui visător

• INTRODUCERE : Scurtă descriere a cadrului natural, a anotimpului în care se desfășoară acțiunea și a personajelor

Vara este momentul în care, cu toții ne facem amintiri, prieteni, petrecem momente frumoase, pierdem nopți privind cerul senin, stelele, ne aducem aminte de iubiri pierdute, ascultam povești de-ale prietenilor și dansam în jurul focurilor de tabără ale căror limbi roșiatice se înalță pana sus, parca vrând sa zboare spre cer.

Însă nimic nu poate fi mai plăcut și mai emoționant decât un răsărit de soare pe plaja încă pustie, pășind ușor pe nisipul încă rece și admirând o priveliște de vis.

• CUPRINS : Povestirea detaliata a acțiunii

Prima data când am fost la mare a fost la vârsta de 4 ani. Pe atunci eram doar un copil ce alerga de colo-colo, care construia castele din nisip și prefera sa se scalde în apa ca de smarald a marii. Nu știam încă ce înseamnă să admiri un răsărit de soare si in acelasi timp gândul să-ți umble hai-hui. Eram încă copil. Am crescut însă și am început sa privesc lucrurile cu alți ochi. Cu toate acestea, sunt încă un visător. Și ce cadru poate fi mai potrivit unui visător decât un răsărit de soare la mare?

Asa ca am hotărât într-o zi de iulie sa merg la mare special pentru un astfel de moment. Câțiva prieteni de călătorie și un geamantan mic cu haine a fost suficient. Dimineața, la ora 8 : 30 am luat primul tren care ducea spre locația dorita . Drumul nu a fost prea lung. Poveștile amicilor mei despre momentele petrecute la mare cu ceva timp în urma și emoțiile pe care le aveam au făcut timpul sa treacă mai repede. După ce am coborât din tren, am mers la un hotel unde ne-am cazat, apoi am ieșit sa mancam ceva. După amiaza am ieșit la o plimbare pe plaja pe care mișunau sute de oameni. Seara am făcut un foc de tabără unde am cantat și am spus povesti. Acolo ne-a prins dimineața. Cu toții voiam sa vedem răsăritul.

Curând, pe la ora 5, am observat la orizont o pata roșie, mica, care se marea din ce în ce mai mult. Era soarele. Curând, culorile sale roșiatice se reflectau și în apa liniștită a marii. Priveam în zare și ma pierdeam printre gânduri. Pașeam prin nisip ținând sandalele în mână. Priveliștea din fata mea era superba. Am exclamat ,,Atât de frumos e, Doamne! ". In acel moment ma trecu un fior. As fi vrut sa am mereu parte de astfel de momente. As fi vrut sa pot admira mereu soarele cum răsare pe plaja marii.

Pierduta în gânduri și cuprinsa de vraja răsăritului, m-am indepărtat de prietenii mei. Ma simțeam mult mai bine asa. Privesc din nou soarele ce se înalța pe bolta cereasca. Îmi vine în minte un vers și încă unul. Scot carnețelul de notițe din buzunar și pe o foaie alba îmi aștern gândurile din minte. Închid ochii. Alte cuvinte, gânduri, lucruri îmi trec prin cap. În final, deschid ușor ochii și încep sa scriu din nou. Nici nu am realizat când am scris o poezie. Ma gândesc puțin și scriu scurt, titlul noii mele creații ,,Răsărit".

• INCHEIERE : o impresie generala asupra lucrurilor, o idee care sa cuprindă tema lucrării

Aceasta dimineața mi-a rămas adânc tipărită în minte. De fiecare data când revin la mare nu pierd nici măcar un răsărit de soare. Aceste momente de liniște, de emoție, de meditație, acestea în hrănesc sufletul și mintea.