O descriere despre Icoana Invierii si Icoana Intrarii Domnului in Ierusalim.Trebuie sa aiba 10 randuri si o morala.Va rooooog!E urgent!Primesc si nota! Coroana si 50 puncte
Răspunsuri la întrebare
Duminica Intrării Domnului în Ierusalim este zugrăvită în numeroase icoane ortodoxe. Marchează singurul moment din Sfânta Scriptură în care Hristos este aclamat ca Împărat de către mulţime. Această scenă a Întâmpinării Domnului în oraşul sfânt este consemnată de cei patru Sfinți Evangheliști.
Icoanele Intrării Domnului în Ierusalim se disting de obicei prin nota triumfală şi festivă, care corespunde caracterului sărbătorii însăşi, întrerupând austeritatea şi interiorizarea Postului Mare şi descoperindu-se ca o pregustare a bucuriei Paştelui.
Apostolii şi mulţimea primitoare, unite într-o singură figură colectivă, cu Mântuitorul în mijlocul lor, dau compoziţiei un echilibru perfect. Caracterul static al mulţimii, este pus în evidenţă de zidul vertical al cetăţii. Liniile curgătoare ale muntelui şi ale copacului, care repetă parcă mişcarea Domnului şi a Apostolilor, cărora li se alătură, dau multă viaţă întregi compozitiei Ierusalim a fost, după Evanghelia lui loan, învierea lui Lazăr, când „mulţime multă, care venise la sărbătoare, auzind că Iisus vine în Ierusalim, a luat ramuri de finic şi a ieşit întru întâmpinarea Lui” (Ioan 12,12-13). Ramura de finic este simbolul bucuriei şi al sărbătorii. Iudeii o foloseau atunci când ieşeau în întâmpinarea celor de rang înalt; ca simbol al vitejiei, era oferită biruitorilor drept răsplată. Biruitor al morţii.
Mântuitorul este zugrăvit stând pe mânzul asinei (nu călare în mod obișnuit, ci cu amândouă picioarele în aceeași parte), cu capul întors fie spre Apostolii care vin pe jos în urma Lui, fie spre Ierusalim, binecuvântând cu mâna dreaptă mulţimea cetăţii, iar în mâna stângă ține un pergament închis ‒ simbol al Evangheliei. El este înfățișat stând ca pe un tron; nu pe tronul slavei, ci pe tronul smereniei, pe asin, animalul cel mai smerit.