Limba română, întrebare adresată de GinnyPotter7, 8 ani în urmă

Va rog frumos daca ati putea sa ma ajutati???

Daca ati avea sa imi dati niste poze cu prezentari la poeziile " Luceafarul " , " Scrisoarea I" " Oda in metrul Antic " de Mihai Eminescu

Multumesc.


AlitaLidia: te ajut imediat...am ce iti trebuie...i iti fac poze!

Răspunsuri la întrebare

Răspuns de AlitaLidia
1

Astea sunt la luceafărul pana la tabloul 2

Nu mai pot atașa, dar îți scriu în continuare pt restu

Si scuze pt scris

Tabloul iii : călătoria pe care Luceafărul o face către Demiurg

Drumul Luceafărului = drumul cunoașterii

Este o călătorie regresiva in timp sub imperiul luminii.

Cosmogonia : haosul, întunericul, adâncul, marile, luminile izvorânde.

NU EXISTA PUNCTE DE REPER.

Hyperion - pe deasupra mergatorul

După Hesiod, divinitate subolimipica, fiu al cerului, tatăl Soarelui și al Lunii.

Dupa Homer:Soarele Însuși.

Demiurgul = Creatorul

Dialogul cu Demiurgul

-limbaj silențios, gnomic

-atmosfera glaciala

-Demiurgul construiește o vastă antiteza muritor - nemuritor

Tabloul al iv lea plan cosmic - terestru

SPAȚIU TERESTRU, cu imagini PARADISIACE, specifice universului TELURIC EMINSCEAN

Chipul fetei a devenit CHIP DE LUT.

Castelul dispare...

Scrisoarea I

Tema : timpul

Motivul lunii / ceasornicului

Luna este zeitatea omniprezenta și omniscienta.

Antiteza folosită în poezie este un procedeu romantic

Antiteza : cosmic si terestru

Etern și efemer

Motivul timpului : bivalent

Este imaginat spectacolul umanității.

OMUL FRIVOL SUPERFICIAL/PROFUND /FILOZOFUL

Imaginea bătrânului dascăl : Bogat(spirit) cauta adevărul!

Negustorul : sărac... (doar bogat material)

Ideea a vieții ca vis o găsim tratată la majoritatea poeților consacrați.

Protoganist : omul de geniu.

Oda in metrul Antic

Încadrarea poemului in opera autorului.

Face parte din ultima etapa a creației eminesciene, perioada capodoperelor.

Împăratul Napoleon e înconjurat de ocean, motivul insulei sugerând izolarea si faptul ca omul superior e neînțeles, de oamenii de rând.

Napoleon - mantie cenușie.

Este fascinat de imaginea lui Napoleon și e dedicat geniului.

Efectul dragostei... Poetul trăiește astfel o dramă, dar si voluptatea dualitatii din care eul spiritual se renaște îmbogățit cu o noua experienta existențială.

Eu liric subiectiv.

Tema suferinței, a geniului + moartea, iubirea, cunoașterea.

STROFA 1

Tema morții, cunoașterii.

Motivul înălțării privirii spre cer = al aspirației spre absolut.

Motivul singurătății, mantalei.

ideea neliniștii, spaimei, vers dilematic, tragic.

Geniul nu poate învăța să moara pentru că "moartea" sa nu este decât o trecere în absolut.

Moarte - > resemnare, descătușarea forțelor ascensionale

Mantia : imaginea călugărului

"rang" al poetului.

Al treilea vers : poza romantică a geniului.

Privirea : simbol spiritual care tinde spre absolut.

Singurătatea-il disociaza de omul comun.

Strofa 2

Suferință personifica(=femeia)

De la pers i la pers ii.

OXIMORON :, tema iubirii + morții

Suferință este femeia și condiția umană.

"dureros de dulce" doua porniri contractodorii, una spre cer si una spre pamant.

Strofa 3

Motivul focului / marii.

"focul meu" sugerează ca suferința se datorează in cea mai mare măsură.

Rugul-metafora a propriei sfâșieri.

Combunstia - dimensiuni hiperbolice.

TEHNICĂ A INGAMBENTULUI

Intensitatea arderii, nu poate fi oprita continuarea ideii poetice in versul urmatorul.

Anexe:

AlitaLidia: cu plăcere!
Alte întrebări interesante