Calin file din poveste
Interpretarea secventelor "padurea de argint" , nunta imparateasca", nunta gazelor".
Dau 16 puncte
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
33
-padurea este prezentata metaforic, fiind de argint, iar vazduhul tamaiet. personificarea trunchiurilor de copaci, care poartr suflete sub coaja si suspina, amplifica participarea codrului la evenimentele prezentate
in prezenta cadrului natural predomina imaginile vizuale, realizate cu ajutorul:
-epitetelor:vezi albind, flori albastre, izvoare zdrumicate, tapsanul pravalatic, fluturi mici,albastri.
- epitetul personificator din inversiunea mandrul intuneric
- epitetul metaforic padurea de argint
- comparatia iarba pare de omat,, culoarea dominanta este albul-argintiu dar apare si albastru florilor si al fluturilor
imaginile auditive sugereaza atmosfera de bucurie si de sarbatoare si sunt exprimate prin:
-metafora mandra glasuire in care este integrata inversiunea mandra, care ofera solemnitate naturii si epitetele: ropot dulce, suspina molatic.
imaginile motorii redau miscarea e3lementelor naturii cu ajutorul epitetelor personificarilor si a metaforei.
-izvoare zdruncinate, trec cu harnici unde, coboara-n ropot dulce, sar in bulgari fluizi
-din feeria padurii de argint nu pot lipsi micile vietuitoare (fluturi, albinele), multimea de gaze care este redata cu ajutorul repetitiei (mii de...) si a metaforelor (sarbatori murmuitoare, rauri sclipitoare).
imaginea olfactiva realizata prin epitetul vazduhul tamaiet , intregeste bogatia de imagine
natura imparateasca-(partea a doua a fragmentului)
atmosfera de basm este intretinuta prin personificarea lacului (tremur somnoros) si prin prezentarea personajelor care vor participa la nunta celor doi tineri (imparati, imparatese, feti-frumosi,zmei..)pentru a atrage atentia cititorului atat asupra intrari craiului cat si a intrari mirilor poetul foloseste interjectia predicativa iata.
nunta gazelor
se desfasoara in acelasi cadru ca nunta imparateasca. alaiul gazelor poate fi pus intr-un paralelism perfect cu sarbatoarea gazelor. portretele nuntasilor gaze sunt realizate cu umor: bondarul este ,,rotund la pantec''(epitet) ,,in vesmant de catifele'' si glasuieste ,, somnoros pe nas ca popii''(comparatie). figurile de stil folosite sunt personificarea, comparatia,epitetul, enumeratia.prin folosirea diminutivelor ,,vornicel, grierel''este sugerat cadrul miniatural.pentru a evidentia atmosfera de nunta populara poetul foloseste regionalisme norod, colaci, faur, locuste, sede.
in prezenta cadrului natural predomina imaginile vizuale, realizate cu ajutorul:
-epitetelor:vezi albind, flori albastre, izvoare zdrumicate, tapsanul pravalatic, fluturi mici,albastri.
- epitetul personificator din inversiunea mandrul intuneric
- epitetul metaforic padurea de argint
- comparatia iarba pare de omat,, culoarea dominanta este albul-argintiu dar apare si albastru florilor si al fluturilor
imaginile auditive sugereaza atmosfera de bucurie si de sarbatoare si sunt exprimate prin:
-metafora mandra glasuire in care este integrata inversiunea mandra, care ofera solemnitate naturii si epitetele: ropot dulce, suspina molatic.
imaginile motorii redau miscarea e3lementelor naturii cu ajutorul epitetelor personificarilor si a metaforei.
-izvoare zdruncinate, trec cu harnici unde, coboara-n ropot dulce, sar in bulgari fluizi
-din feeria padurii de argint nu pot lipsi micile vietuitoare (fluturi, albinele), multimea de gaze care este redata cu ajutorul repetitiei (mii de...) si a metaforelor (sarbatori murmuitoare, rauri sclipitoare).
imaginea olfactiva realizata prin epitetul vazduhul tamaiet , intregeste bogatia de imagine
natura imparateasca-(partea a doua a fragmentului)
atmosfera de basm este intretinuta prin personificarea lacului (tremur somnoros) si prin prezentarea personajelor care vor participa la nunta celor doi tineri (imparati, imparatese, feti-frumosi,zmei..)pentru a atrage atentia cititorului atat asupra intrari craiului cat si a intrari mirilor poetul foloseste interjectia predicativa iata.
nunta gazelor
se desfasoara in acelasi cadru ca nunta imparateasca. alaiul gazelor poate fi pus intr-un paralelism perfect cu sarbatoarea gazelor. portretele nuntasilor gaze sunt realizate cu umor: bondarul este ,,rotund la pantec''(epitet) ,,in vesmant de catifele'' si glasuieste ,, somnoros pe nas ca popii''(comparatie). figurile de stil folosite sunt personificarea, comparatia,epitetul, enumeratia.prin folosirea diminutivelor ,,vornicel, grierel''este sugerat cadrul miniatural.pentru a evidentia atmosfera de nunta populara poetul foloseste regionalisme norod, colaci, faur, locuste, sede.
Alte întrebări interesante
Matematică,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Chimie,
8 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă