imagini vizuale ,imagini auditive si imagini dinamice din fragmentul In padurea Petrisorului
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
7
Imagini artistic:
Un grangur sta nemiscat pe o ramura de fag intinsa spere cer.
Padurea batrana si neatricata de mana de om.
Ploaie deasa si calda de raze.
Erau stigleti cu pete de sange pitigoi rounzi cu pene cenuaii si negre,cinteze cu pieptil caramiziu.
Utilizator anonim:
dar dinamice nu sunt
Răspuns de
4
Uite suimnt tot eu doar ca pe calculator am cautat poft:
in primul alineat este infatisata padurea prin intermediul numeroaselor imagini artistice vizuale, realizate cu ajutorul personificarilor si epitetelor: “Batrana, tacuta, domol, lin, traganata, prapastios, vechi.Se remarca astfel intinderea padurii pe coline si existenta unui brad inalt, singuratic.Textul prezinta in continuare, ceea ce se afla in interiorul padurii. SE imbina imaginile vizuale cu cele senzoriale, in expresia “lumina se cernea ” in ploaie deasa si calda de raze”, alaturi de imaginea motorie ce arata zborul insectelor “roiuri de musculite s eroteau ici-colo, tesandu-se intr-un joc grabit”. Atentia se indreapta asupra unei pasari ce este observata din mai multe puncte de vedere: dinamic, “sta nemiscat”, vizual, prin comparatia “penele ca galbenusul oului, auditiv prin epitete “fluierari galgaite”, “sunet lung”. Naratorul foloseste enumeratia pentru a evidentia multitudinea pasarilor si a culorilor acestora:“stigleti cu pete de sange, pitigoi sotunzi cu piepturile caramizii”Impresioneaza epitetele cromatice, precum si cele care contribuie la realizarea imaginilor auditive si a celor motorii. Interesanta este si comporatia.Atentia este atrasa apoi de zborul gazelor si al fluturilor, infatisati prin imagini vizuale, epitete cromatice. Se simete prezenta unei imagini olfactive, “miresme calde”. Naratorul observa existenta unui iepure caracterizare prin unele epitete: roscat, pitit, ghebosat. Acesta este surprins dormintand in vizuina lui adaugandu-se comparatia: si-si musca botul crapat ca intr-un vis”Finalul fragmentului contine un epitet triplu semnificativ: “chemare nedeslusita, moale, stransa care transmite farmecul si misterul padurii.
in primul alineat este infatisata padurea prin intermediul numeroaselor imagini artistice vizuale, realizate cu ajutorul personificarilor si epitetelor: “Batrana, tacuta, domol, lin, traganata, prapastios, vechi.Se remarca astfel intinderea padurii pe coline si existenta unui brad inalt, singuratic.Textul prezinta in continuare, ceea ce se afla in interiorul padurii. SE imbina imaginile vizuale cu cele senzoriale, in expresia “lumina se cernea ” in ploaie deasa si calda de raze”, alaturi de imaginea motorie ce arata zborul insectelor “roiuri de musculite s eroteau ici-colo, tesandu-se intr-un joc grabit”. Atentia se indreapta asupra unei pasari ce este observata din mai multe puncte de vedere: dinamic, “sta nemiscat”, vizual, prin comparatia “penele ca galbenusul oului, auditiv prin epitete “fluierari galgaite”, “sunet lung”. Naratorul foloseste enumeratia pentru a evidentia multitudinea pasarilor si a culorilor acestora:“stigleti cu pete de sange, pitigoi sotunzi cu piepturile caramizii”Impresioneaza epitetele cromatice, precum si cele care contribuie la realizarea imaginilor auditive si a celor motorii. Interesanta este si comporatia.Atentia este atrasa apoi de zborul gazelor si al fluturilor, infatisati prin imagini vizuale, epitete cromatice. Se simete prezenta unei imagini olfactive, “miresme calde”. Naratorul observa existenta unui iepure caracterizare prin unele epitete: roscat, pitit, ghebosat. Acesta este surprins dormintand in vizuina lui adaugandu-se comparatia: si-si musca botul crapat ca intr-un vis”Finalul fragmentului contine un epitet triplu semnificativ: “chemare nedeslusita, moale, stransa care transmite farmecul si misterul padurii.
Alte întrebări interesante
Fizică,
8 ani în urmă
Geografie,
8 ani în urmă
Geografie,
8 ani în urmă
Chimie,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Limba română,
9 ani în urmă