Salut! cine poate sa imi faca un rezumat la una dintre cartile
,, Sa nu ma parasesti''- Kazuo Ishigura
,, Sfarsitul unei iubiri'' - Graham Greene
,, Jurnalul unei iubiri'' - Nicholas Sparks
Răspunsuri la întrebare
Răspuns de
1
Sfarsitul unei iubiri de Grahm Greene
*si eu a trebuit sa o fac si am dat copy paste de la mine ;)*
Chiar dacă are în centru o intrigă amoroasă, romanul lui Greene conservă în poveste suficient suspans. Acţiunea se petrece în anii 40, în Anglia, acolo unde Maurice Bentrix, un scriitor suficient de popular pentru a i se ecraniza lucrările, se îndrăgosteşte de Sarah Miles, o femeie care, departe de a fi excepţională sau incredibil de frumoasă (în fond, Maurice recunoaşte că nu se poate îndrăgosti de femeile prea frumoase căci acestea îi stârnesc un sentiment de inferioritate) mai este şi căsătorită. Sarah trăieşte o căsnicie plictisitoare alături de Henry Miles (de altfel, prieten cu Maurice), funcţionar de minister, un om slab, şters, absent chiar şi din activităţile sexuale ale mariajului. De partea cealaltă, Maurice este un impulsiv, un amant focos pentru care iubirea se măsoară prin intensitatea geloziei manifestate. Deşi aventura dintre Maurice şi Sarah se dezvoltă şi pare să aibă premise favorabile, cel puţin în ceea ce priveşte implicarea emoţională a protagoniştilor, spre finalul celui de-al Doilea Război Mondial, Sarah îl părăseşte pe Maurice fără explicaţie. Deşi va rămâne intrigat şi neconsolat (după propriile mărturisiri, Maurice recunoaşte că nu se va mai putea bucura de o femeie fără să o iubească dar şi că nu va mai putea iubi pe altcineva), abia după doi ani, în urma unei întâlniri cu Henry cel care doar atunci îşi suspecta soţia de adulter, Maurice decide să consulte un detectiv particular… convins fiind că Sarah şi-a găsit un alt amant. Aparent, rapoartele par să îi confirme teoria: Sarah vizitează periodic domiciliul unui străin. Când scriitorul va intra însă în posesia jurnalului fostei amante, lumea îi va fi dată peste cap: Sarah a continuat să îl iubească pe Maurice, chiar dacă l-a părăsit. Şi atunci cum de l-a părăsit? Se poate reînnoda povestea după doi ani, mai ales că Maurice a primit în sfârşit siguranţa de care avea nevoie, certitudinea care să îi sufoce gelozia paranoică? Motivul pentru care Sarah l-a părăsit însă pe Maurice pare să nu poată fi însă depăşit, atâta timp cât nu pare să aibă o faţă umană. Căci povestea lui Sarah este una din cele mai curioase posibile: o femeie care se luptă cu credinţa în Dumnezeu, dar nu pentru că ar pune-o la îndoială, deşi nu îşi doreşte asta, ci pentru că, exact pe dos, deşi nu vrea să creadă (şi face eforturi concrete în acest sens, aşa cum veţi vedea) nu poate rezista tentaţiei credinţei (cât de bizar, s-ar putea remarca).
Romanul lui Greene este o fascinantă explorare a unei paralele între iubirea divină şi iubirea umană. El este însă şi o poveste despre neajunsul de a fi om, despre egoismul adânc al unor personaje pentru care sacrificiul de sine e străin, care pun mai presus amorul propriu, confortul sau chiar superstiţiile decât libertatea şi fericirea celuilalt. Greene nu ne reţine doar în strâmtoreala convenţională a unui triunghi amoros obişnuit, ci construieşte o adevărată piramidă în care intriga nu e complicată doar de numărul protagoniştilor ci şi de natura iubirilor implicate.
*si eu a trebuit sa o fac si am dat copy paste de la mine ;)*
Chiar dacă are în centru o intrigă amoroasă, romanul lui Greene conservă în poveste suficient suspans. Acţiunea se petrece în anii 40, în Anglia, acolo unde Maurice Bentrix, un scriitor suficient de popular pentru a i se ecraniza lucrările, se îndrăgosteşte de Sarah Miles, o femeie care, departe de a fi excepţională sau incredibil de frumoasă (în fond, Maurice recunoaşte că nu se poate îndrăgosti de femeile prea frumoase căci acestea îi stârnesc un sentiment de inferioritate) mai este şi căsătorită. Sarah trăieşte o căsnicie plictisitoare alături de Henry Miles (de altfel, prieten cu Maurice), funcţionar de minister, un om slab, şters, absent chiar şi din activităţile sexuale ale mariajului. De partea cealaltă, Maurice este un impulsiv, un amant focos pentru care iubirea se măsoară prin intensitatea geloziei manifestate. Deşi aventura dintre Maurice şi Sarah se dezvoltă şi pare să aibă premise favorabile, cel puţin în ceea ce priveşte implicarea emoţională a protagoniştilor, spre finalul celui de-al Doilea Război Mondial, Sarah îl părăseşte pe Maurice fără explicaţie. Deşi va rămâne intrigat şi neconsolat (după propriile mărturisiri, Maurice recunoaşte că nu se va mai putea bucura de o femeie fără să o iubească dar şi că nu va mai putea iubi pe altcineva), abia după doi ani, în urma unei întâlniri cu Henry cel care doar atunci îşi suspecta soţia de adulter, Maurice decide să consulte un detectiv particular… convins fiind că Sarah şi-a găsit un alt amant. Aparent, rapoartele par să îi confirme teoria: Sarah vizitează periodic domiciliul unui străin. Când scriitorul va intra însă în posesia jurnalului fostei amante, lumea îi va fi dată peste cap: Sarah a continuat să îl iubească pe Maurice, chiar dacă l-a părăsit. Şi atunci cum de l-a părăsit? Se poate reînnoda povestea după doi ani, mai ales că Maurice a primit în sfârşit siguranţa de care avea nevoie, certitudinea care să îi sufoce gelozia paranoică? Motivul pentru care Sarah l-a părăsit însă pe Maurice pare să nu poată fi însă depăşit, atâta timp cât nu pare să aibă o faţă umană. Căci povestea lui Sarah este una din cele mai curioase posibile: o femeie care se luptă cu credinţa în Dumnezeu, dar nu pentru că ar pune-o la îndoială, deşi nu îşi doreşte asta, ci pentru că, exact pe dos, deşi nu vrea să creadă (şi face eforturi concrete în acest sens, aşa cum veţi vedea) nu poate rezista tentaţiei credinţei (cât de bizar, s-ar putea remarca).
Romanul lui Greene este o fascinantă explorare a unei paralele între iubirea divină şi iubirea umană. El este însă şi o poveste despre neajunsul de a fi om, despre egoismul adânc al unor personaje pentru care sacrificiul de sine e străin, care pun mai presus amorul propriu, confortul sau chiar superstiţiile decât libertatea şi fericirea celuilalt. Greene nu ne reţine doar în strâmtoreala convenţională a unui triunghi amoros obişnuit, ci construieşte o adevărată piramidă în care intriga nu e complicată doar de numărul protagoniştilor ci şi de natura iubirilor implicate.
pappmaria59:
Nu ai si niste citate din carte please? ^_^
Alte întrebări interesante
Matematică,
8 ani în urmă
Matematică,
8 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă
Matematică,
9 ani în urmă