Engleza, întrebare adresată de georgianaflore, 9 ani în urmă

va rog ajutati-ma so traduc in romana

Anexe:

Răspuns de valentindogaru1
Vara trecuta, un grup de studenti englezi, au mers impreuna cu profesorul lor intr-o excursie in muntii Himalaya in Nepal, sa invete despre alte culturi si despre alte "peisaje" ( nu pot traduce exact "landscapes"). Pentru a strange bani pentru excursie, studentii au organizat plimbari sponsorizate. Karen Jackson,unul dintre studenti, a pastrat jurnalul cu date din calatorie. Aici sunt cateva relatari interesante scrise in jurnal.

Ziua a treia: Am parasit aeroportul Heathrow din Londra, acum doua zile si am luat un zbor de noapte, direct cater Katmandu in Nepal. Ziua de ieri a trecut vizitand. Katmandu este un oras aglomerat, plin de ricşe si parfumat de mirosul lemnului de santal ( e un arbore). Nu am mai mers niciodata intr-o excursie ca asta, deci sunt foarte incantat...
Răspuns de IoanaHm
In varful lumii
Ziua 3Am parasit Aeroportul Heathrow din Londra cu 2 zile in urma si am luat un zbor de noapte direct spre Katmandu in Nepal. Ne-am petrecut ziua de ieri explorand. Katmandu este plin de oameni, risti si mirosul lemnului de santal. Nu am fost niciodata intr-o calatorie precum asta inainte, deci sunt foarte nerabdator.Ziua 4Azi la pranz am ajuns la Pokhara, al doilea cel mai mare oras din Nepal si am vazut varfurile inzapezite ale Himalayei pentru prima oara. Am ajuns in Pokhara dupa o calatorie infricosatoare de sase ore cu autobuzul pe drumuri foarte inguste cu o multime de cotituri. Autobuzul a fost atat de plin incat o persoana a trebuit sa imparta scaunul soferului!Ziua 5Ne-am inceput in sfarsit drumetia. Suntem la aproximativ 900 de metri inaltime iar vremea este placuta si umeda. Pentru pranz  am avut cipsuri si sandvisuri cu branza de iac/ yak. Nu mi-a placut prea tare!Ziua 8Ieri o alunecare de teren ne-a blocat trecerea si a trebuit sa folosim franghii pentru a trece peste. In aceasta dimineata am umblat de-a lungul raului Kali Gandaki printr-o padure deasa de oak pana ce am ajuns la tabara noastra in Tukuche, sub muntele Annapurna. Cea mai periculoasa drumetie, pe langa alunecarile de teren, este 'atacul iacului'. Iacii nu sunt periculosi, dar trebuie sa fi atent daca intalnesti o turma deoarece ei pot sa te impinga de pe munte.Ziua 10Am intalnit o multime de copii in drumetie noastra prin sate. Oricand ne-au intalnit, ei radeau si strigau si mergeau pe langa noi. Cei pe care i-am intalnit astazi ne-au spus in engleza numele lor, varstele si unde merg la scoala. Am urcat deja 2400 de metri. Aici sus nu ploua niciodata si nu sunt copaci. Este vanturos si prafuit iar eu sunt mereu insetat. Poti obtine bauturi acidulate pe drum, dar noi deobicei bem propriile noastre sticle de apa. Decojim fructele de asemenea.Ziua 11Ieri am mers sus pe versant spre comuna Muktinath, la 3600 de metri. Aerul subtire te lasa fara suflare. Simti ca nu poti sa mai mergi. Chiar si sa-ti legi cizmele e dificil. Am baut o multime de fluide pentru a preveni boliile altitudini.Ziua 13Ne-am intors astazi si am inceput sa coboram spre Jomosom. Precum coboram, oxigenul ne-a umplut sangele din nou iar noi paream ca zburam in loc sa mergem!Ziua 15 Ne-am intors inapoi in Pokhara cu un avion mic ieri, reconstituind in cateva minute calatoria care a durat 6 zile la pas. A fost excitant cand am zburat printre varfurile muntilor. Am ajuns in Katmandu in aceasta dupa-amiaza si ne-am petrecut ultimele noastre ore facand cumparaturi. Plecam spre Anglia maine. Am avut calatoria vietii iar eu am folosit 5 role de film!